Barnmorskan

Har precis pratat med barnmorskan och jag ska dit på måndag för ett litet hälsosamtal. Där pratar man om vad man ska äta och inte bör äta under graviditeten osv. Inte röka, inte dricka blabla. Sånt man nog redan vet men det kan ändå va lite skönt att få lite råd och tips. Och så kan jag höra det här med huruvida jag ska ta det lugnt på jobbet eller om jag kan jobba på som vanligt. Vill ju inte framkalla nå blödningar eller nåt. Jajustja, fick blödning igår. Blev lite rädd, men det stannade av direkt och jag hade inte ont eller nåt. Men jag tog upp det med bm idag och hon sa direkt att det är jättevanligt och att jag typ "ska" ha växtvärk som det kallas. Det är när jag har riktigt ont och rikliga blödningar som jag ska kolla upp det. Så det kändes ju skitskönt att höra, även fast jag aldrig riktigt var orolig eftersom jag inte hade ont.
Hoppas bara det inte krockar med julpysslet jag ska iväg på med Sussu, Elias och Elliot. Men jag tror det började kl.17 och mötet är kl.15:45 så det är nog lugnt.
Det börjar långsamt sjunka in, det blir mer påtagligt när nånting ska hända. Att jag ska till barnmorskan liksom. För att jag är gravid. Inte för att skaffa p-piller. =)

Nej om man skulle ta o städa upp lite här. Åtminstone diska. Kanske ta en promenad?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja blir du världens lyckligaste mamma så är nog jag världens lyckligaste mormor, det värsta är att det ska ta sån tid,9 månader det är ju en evighet/ kram

2007-12-04 @ 13:56:51
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0