Gran

Idag blev jag klar med julklapparna. Hade kunnat varit klar för längesen, bara det hade funnits pengar. Men det är ändå lite charmigt att vara ute i sista stund år efter år. ;) Var först med Sofia. Sen Sofia och mamma. Sen träffade jag Pethra och lille Noah och gick till leklandet. Fan vilken bra grej det där leklandet. Där lär man ju vara en del sen. Barnen leker och samtidigt kan man luncha eller fika. Huuur bra som helst. För vilka barn gillar egentligen att sitta på Åhléns och fika, utan lek? Hur som helst bra att det finns alternativ.

Jag har precis kommit på att ja, jag kommer nog vara såhär svullen. Jag får ta det liksom. Lånade ett par mammabrallor av Pethra idag och jag kan redan ha dem. Haha. Men det är ju för att magen är så svullen. Är ju så pass tidigt i graviditeten fortf. att man känner att det där med att hålla in magen ändå måste fortsätta (jag är ju tjej), men det går ju inte för den är så svullen. Dilemma dilemma. Hehe. Men men, brallorna är ju skönt otighta nu, så man kan ju växa i dem. Ska investera i ett par sen i mitten av graviditeten.
Mår för övrigt fortfarande bra, förutom att det är nåt konstigt ibland... nästan som att jag mår illa, men jag gör inte det. Igår vare "värre". Ville inte äta mat eller nånting.. O imorse ingen frukost, ville bara ha vätska. Men idag på dan vare inga problem så då tryckte jag en kebab med mamma och Sofia. Oops. =) O nu äre inga problem heller i stort sett. Vad kallar man det? Inget illamående, men det är nån konstig känsla... fysisk känsla. Kanske smyger sig på? Vore typiskt om jag skulle börja må illa lagom till julafton. Enda julbordet man får ju. Hmpf. Nej, peppar peppar.

Inga tv-kanaler funkar. Tänkte att det var bara hos oss det var fel, men så ringde mormor nyss och det funkar inte hos henne heller. Tv2 och Tv4+ funkar. Det var tydligen strul i nyfors också, så det lär ju vara comhem i sig.

2 dagar att jobba, sen äre faktiskt strax jul. Vi klädde granen igår. Såååå fin så man nästan gråter tamejtusan. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0