Marholmen

Tagit ledigt idag för vi tjejer ska åka till Marholmen. Killarna är redan där. Och av vad det verkade som igår kväll så har de roligt. =)
Vi ska åka vid 14. Och här sitter jag. Somnade vid kvart över elva igår så vid 07 imorse var jag ju utvilad. Mycket irriterande. Men jag ska nog strax släpa mig iväg till affären och köpa lite frukost.
Sitter och pratar med mamma på msn och försöker förstå vägen till Marholmen. För killarna tog det ca 3 timmar att hitta dig. Vi ska under den gränsen, helt klart. ;) Det ska inte behöva ta 3 timmar ens. 2, typ. Men de hade kört in i Stockholm och snurrat och kört fel... Ja, killar.. säger bara det. Specialvägar... jojo.

Blev lite lugnad igår. Mamma ringde o sa att det inte är så hemskt som det låter med syster. En del lever tydligen med sjukdomen och kan ändå ha ett bra liv liksom. Så ja.. visst hoppas man i första hand att de tar bort skiten, men om det inte går, att hon åtminstone kan få ett bra normalt liv. Försöker verkligen att inte ens tänka på det... Vill inte stressa upp mig för nåt som jag inte kan påverka. Men det är ju så bekant... Maktlös.

Inatt vet jag inte vad som hände. Har haft så ett par ggr förut. Jag vaknar och tycker jag ser nåt i taket, inatt var det typ som en röd gummi-spindel. Så jag flyger upp ur sängen och springer o tänder taklampan. Står o stirrar i taket och försöker leta efter vad jag såg. Jag är fortf. helt väck då. Sen, när jag stått där i några minuter och börjar vakna till och inser att det förmodligen var en dröm, då går jag och lägger mig igen, med lite reservation, för ena ögat blickar mot taket några ggr till. Det är så läskigt när det här händer. Förra gången var det nåt i täcket, taket och väggen. Kristian trodde nog jag blivit tokig. På gränsgatan i den lägenheten vaknade jag och satte mig upp och skrek och rev i täcket. Då var det en STOR spindel-liknande sak som jag försökte riva bort. Vad är det med spindel-liknande saker? Det ska alltså inte vara riktiga spindlar, de bara liknar det. Aja.. jag kunde iaf somna om sen.

Igår var jag hos Lilian och tittade på första halvan av Idol-finalen. Andra halvan såg jag i sängen, redo för att somna vilken sekund som helst. =) Både Marie och Amanda var riktigt bra, men jag har ju hållit på Marie sedan starten så det kändes ändå som att hon var Nr 1. Och så blev det ju. Hade Amanda vunit, visst, det hade också varit bra. Men Marie kändes ändå som i världsklass. Åt kebabtallrik igår också. Iiih. Farligt det här, att släppa lite på tyglarna. Det ska inte få hända. Bara på helgerna. ;)

Wish us luck idag på vägarna. Mamma har beskrivit vägen dit och om den är så enkel som den låter så kan jag lova att det kommer ta max 2½ timme dit. Beroende på vädret.

Mår fortf. bra. Inge illamående what so ever. Men jag är bara i vecka 6 än så länge. Vissa får i v.7, vissa i v.9. Time will tell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0