Traditioner.

Idag var en såndär härlig dag igen. 07:30-12:45. Jobbigt att gå upp, men ack så skönt att få komma hem tidigt. Så jag tog mig en vilostund efter lunchen. Ända fram till Kristian kom hem för att vara ärlig. Hehe.
Men imorrn är det vanlig tid igen. Bu för det.

Berättade för i stort sett alla på jobbet idag. Skulle bara berätta för chefen, men det är svårt att hålla tyst. Haha.
Känner hela tiden att jag måste förklara mig för varför jag inte kommer jobba på som ett djur längre. Nu blir det snarare vanlig takt jag går ner i, som man skaaa jobba. Men ja, alla blev glada, men samtidigt förstår ju alla när man säger att det är så tidigt att vi inte vågar vara riktigt glada och avslappnade än. Hoppas bara man får vara det, sen. Det är dumt att måla fan på väggen... men vad gör man. Men så kommer de där sekunderna när jag tillåter mig själv att vara glad och tänka på hur det kommer vara med en bebis. De där få sekunderna när jag går hem från jobbet och lyssnar på nån bra låt eller som idag får ett sms av Kristian där det står "Ville bara säga att jag älskar dig. Ses snart! Puss!"  Då blir man glad och bara ler och försöker fatta att vi ska ha barn. Nästa jul är vi föräldrar! Gosh. Rätt glad ändå att sista julfesten (som då alltså gick av stapeln förra året) innehöll så gott som alla mina vänner plus Kristians vänner. Inte riktigt alla, men nästan. Nåt att komma ihåg. Det var ändå tradition i några år. Nu blir det helt nya traditioner. Traditioner som ska vara resten av livet. =)

Inget illamående än, ta i trä.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du har väl världens finaste och goaste kille i alla fall.

2007-12-13 @ 17:29:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Pethra

Håller med din mamma! (Utöver min M då, såklaaart, hehe) Ni är ett så fint par, och ni kommer bli så fina föräldrar. :) Det är häftigt att man helt plötsligt kommer bli en familj. Gillar det ordet, verkligen.

2007-12-13 @ 19:06:22
URL: http://nanoliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0