Vul och Bm.

Hur kan det komma sig att jag känner mig bakis trots att jag inte drack en droppe i helgen (naturligtvis)?
Idag t o m, känns det som en såndär måndag när kroppen gör ont och man är trött för att man söp i lördags.
Haha. Men det gjorde jag ju inte. Jag gick o la mig halv ett och läste i lördags och gick upp vid tio igår.
Är jag medbakis? Killar kan ju bli medgravida, då kanske tjejer kan bli medbakis? ;-) Finns säkert ett bättre ord för det där "medgravid", men jag kommer bara inte på det just nu.

Det var iaf roligt i helgen, trots min nykterhet. Jag fick öronproppar som Erika hade med sig, så då blev det till alldeles rätt ljudnivå för mig. Hemskt vad alla fulla människor skriker? Och jag gör alldeles säkert likadant. Hehe
Enda som inte var roligt var när vi skulle hem. Jag ville åka den vägen vi åkte dit, över Enköping. Men nej då, E20 skulle vara såååå enkel. "bara att följa E20!" Och jag frågade "det har ingenting med sånt där E20 S att göra som jag vet att det finns olika i sthlm?" "nej nej, bara E20" Sagt och gjort. Vi satte oss alla i bilen för att köra på rad. Första bilen tappade vi bort efter 2 min. Andra bilen körde om oss efter nån kvart (som vi sa åt dem att göra för att de hittade bättre) och sen fortsatte de bara att köra om bil efter bil till de försvann. Och jag vägrar hänga på sånt när det regnar som fan och samtidigt är halt på vägen för att det varit skitkallt ända till regnet kom. Körde om ett par bilar, men sen fick det vara. Jag chansar inte med mitt liv för att komma hem snabbare. Såatte... När vi sen skulle välja väg i Sthlm, E20 elller E20 S, ja då tog vi ju E20, som sagt. Och var hamnade vi då? Jo, på Odenplan. Vi snurrade runt i centrum ett bra tag och jag var SÅ arg. Till slut skulle vi leta efter Norrtull och då kom vi ut på rätt väg igen. Men för helvete vad sur jag var. "följ bara E20" Jojo.

Idag ska vi till barnmorskan. Spännande.
Vi ska kanske kolla upp nån privatgynekolog för att få göra ett vul (vaginalt ultraljud). Bara för att få se att allt är som det ska och att hjärtat på fostret pickar. Jag mår ju inte ett dyft dåligt, så lite undrande är man ju. Alla mår ju inte illa, men det är även ett bra tecken på att man ÄR gravid. Igår gick jag in i vecka 7. Enda symptomen jag har är att jag är trött (vilket lika gärna kan bero på årstiden), ömma bröst (vilket ja, är ett bra tecken förstås) och svullen mage så fort jag äter (har nånting med tarmarna att göra när man är gravid). Så jag vet inte, kanske inte skulle behöva göra ett vul? Kanske är uppenbara symptom? Men det vore coolt iaf och det är ju inget som skadar eller kostar skjortan.
Vi får se. =)

Idag skulle jag ha passat Elliot medan Sussu och Elias skulle ha julpysslat på hans dagis. Jag skulle ju ha varit med, men varit mer ansvarig för att hålla Elliot så Sussu fick vara med Elias ifred. Men, nu hade Elias feber igår, så vi får se idag hur det blir. Sussu trodde inte det skulle gå över, men man hoppas ju att det gör det. Hade sett fram emot att få leka "mamma" en stund. ;-)

Dags för frukost minsann.

_____________________________________________

Nu har vi varit hos barnmorskan (bm). Det var bara ett litet samtal om vad man ska avstå ifrån, att man inte ska dricka alkohol eller röka osv. Fick creds för mitt noll tolerans-alkohol. Tydligen många som tycker att man kan dricka en liten mängd alkohol utan att barnet skulle ta skada. Men min bm sa att bebisen får i sig samma promille som mamman får och tänk vad det gör med en så liten människa. Som dessutom inte har fullt utvecklad lever för att kunna göra sig av med skiten. Nej, toll tolerans. Sen tog hon upp det här med brieost, som jag hört att man visste kan äta.. Men ja.. alla säger väl olika kanske. Så länge den är pastöriserad borde det väl inte vara nån fara. Hur som helst så åt jag inte brieost speciellt ofta innan heller, så jag kan nog avstå. =)
Sen sa jag ju det att jag inte mår illa och hon tyckte bara att det var bra och att det absolut inte är nåt att oroa sig för. Det är så pass vanligt att inte må illa, sa hon. Så jag får väl anta att allt är okej. =) Har ju iaf ömmande bröst så.
Sen var det faktiskt inte så mycket mer. Fick fylla i ett papper om hur mina alkoholvanor var innan jag blev gravid och det såg jättebra ut sa hon. Trots att jag talade sanning. Haha.
Fick tid för inskrivning också... 10:e januari. Men nu visade det sig att jag jobbar den dagen, så om det inte går att byta tid åtminstone, så får det bytas dag. Spännande. Det känns ju mer verkligt nu när man fått vara där och pratat med sin bm. Som för övrigt var hur gullig som helst. Det kommer funka.
Däremot sa Sussu att hon var dålig på ultraljud. Hur man nu kan vara dålig på det. Hon hade typ sett fel o haft sig. Sagt att huvudet var där det inte var o att hon inte visste om hon såg könet eller inte. Haha. Det låter ju.... bra? ;-) Vi bryr oss ju inte om könet så om det kommer synas eller inte spelar inte så stor roll. Skulle bara vara roligt att få en liten hint om vad det kan vara. Ena dan tänker jag "absolut pojke", men andra dan tänker jag att "nej fan.. det blir nog en flicka ändå". Time will tell. Vet ju en person som skulle bli himla glad om det blev flicka iaf. =)
Och nu har jag ett nytt namn som jag såg idag. Milo. Kristian säger att det låter som ett jugoslaviskt namn. Hehe. Det ska inte uttalas som Tintins hund alltså. Utan som det stavas. Miiilo. Aja.. Milo, Milton och Alma är vad jag har i huvet just nu. Emma är ju mitt namn som jag alltid velat ha... men... Fan. Fattar ni hur vanligt det namnet är? Legat etta på topplistan sedan år 2000! Herregud va ungar det finns som heter det... Iof känner jag ingen alls men. Hehe.

En sak är säker. Det blir inte John In The Ramb.

;-)

Kommentarer
Postat av: Lilian

alla killnamnen är ju engelska ju. tyckte du sa att såna kunde man ju inte ha om man inte hade släktningar som var från något engelsktalande land. men milo är väldigt fint tycket iaf jag... men jag tycker ju om engelska namn. kul att du fick en bra barnmorska. :) kram

2007-12-11 @ 12:18:17
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: donny

John In The Ramb är fan hur coolt som helst. Eller Arslet Apelsin. Fatta vad ballt.

2007-12-11 @ 22:58:36
URL: http://donny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0