128 vs 133

Nemas problemas, så känns det nu. =) Sådär gravid-glad. Fine, jag är lite cranky på en del grejer på jobbet, men jag försöker att inte ta det med mig hem i huvudet.. det får stanna där. Precis som det snart kommer få göra i över ett år. Thank god för Sveriges bästa regler vad gällande mammaledighet!

Igår fick vi inbjudan till föräldrautbildningen aka föräldragruppen. Ska bli roligt. 9:e maj börjar det och så är det varje fredag morgon i några veckor. Fredagar är inte precis den ultimata dagen, men tiden är 08-10, så jag får helt enkelt säga till på jobbet att jag måste börja halv elva varje fredag. Har så jäkla mycket övertid schemalagd så det känns inte som nåt stort problem. Hoppas vi är hemma den 9:e bara. Vi vet ju inte exakt när vi åker på sista minuten. Senast 4:e maj iaf, för att hinna hem så vi börjar jobba v.20 igen.

Nu har de börjat, de där konstiga förlossningsdrömmarna. Haha. Tre tvillingpar? Går det att missa på ul? ;)
Det som är bra är att jag aldrig drömmer att det gör ont. Och att ammandet går som på räls. Goodie, för sån tur har jag säkert, så att allt bara inte gör ont ALLS. Hehe
Det närmar sig egentligen med stormsteg utan att jag hinner tänka på det. Förlossning. Blod, svett och tårar. Och allt för den lille kickern därinne. Kan det bli bättre? Glömde skrik också. För skrik lär det bli. Haha
Om 128 dagar är det vår do-day. Men vi räknar ju med 133 dårå... ;)

Jag tittar och jag tittar, men ingen hormonrand här inte. Jag som tycker det är så fint!

Kommentarer
Postat av: Pethra

Haha, ja skrik lär det bli. ;) Men så jäkla häftigt ändå, med förlossning! Jag är helt excited för er skull, haha..

2008-04-08 @ 10:21:35
URL: http://nanoliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0