Ekonomi

Vi satt länge länge och pratade igår om vår ekonomi. Det måste bli en ändring, det bara måste det. All skit måste bort. Vi måste prioritera vad det är vi vill köpa och göra hädanefter. Om jag inte vore gravid hade vi skippat resan, helt klart, men nu känns det verkligen som att det behövs och att vi kommer ångra oss rejält om vi aldrig tog den där "sista" resan ensamma.
Egentligen, den största kostnaden för oss är maten och diverse. Vi är sååå dåliga på att storhandla. Händer typ en gång var tredje månad eller nåt. Vi pratade om att storhandla och laga en massa mat så man kan frysa in, då kan vi iaf inte vara lata och köpa pizza. Bra att vi inte festar speciellt mycket längre iaf, för där gick det åt förbannat mycket pengar. Onödiga pengar.
Så nu får vi se. Vi får sätta oss ned och skriva ned hur mycket som går till vad varje månad. För en sak är säker, jävligt mycket går till skitsaker!

Jag är fruktansvärt orolig för det här med nya lagen om stämpling. 75 dagar får man stämpla om man är deltidare, sen nada. Uh? Jag har ju en påbörjad period, betyder det att jag måste sluta med den, bara får använda 75 dagar till om ens det? Och nu när jag går på ledighet så kommer jag ju inte stämpla, fryser de min period då bara eller står jag på noll när jag kommer tillbaka?
Hatar att prata med dem på a-kassan, de är så snorkiga och dumförklarar en om man inte fattar. Men jag antar att jag måste. Det blev ingen rolig stund igår när allt bara vällde över mig; vad gör jag efter mammaledigheten? Måste jag säga upp mig då? This sucks. När man äntligen börjar komma nånvart på jobbet så kanske man måste sluta. För det är väl säkert dit det leder antar jag. Med mitt dåliga kontrakt så...
Och vad skulle jag kunna söka som? Måste jag börja plugga? Vet ju absolut inte vad jag skulle plugga till, och att bara plugga för att plugga känns ju som nåt jag aldrig kommer göra. För mycket pengar som står på spel för att göra så.

Allt löser sig säkert, känns bara som skit just nu.

Men en solglimt i det hela är att jag ska bli mamma och att jag har världens bästa Kristian. ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Försök att inte oroa dig så mycket du blir du tokig, njut av resan och att bli mamma, allt brukar ordna sig till slut./ Kram

2008-04-17 @ 10:11:52
URL: http://[email protected]
Postat av: Rick

Kram gumman (börjar med det :)
Jag vet hur det känns det där med att stämpla, snart är dagarna slut, räcker pengarna, oj vad lite jag fick den här månaden osv osv, man kan ju få magsår. Men lugn bara lugn. Ni har många vänner, och jag är en av dem, och om det nu skulle knipa, så lägger alla varsin 100-ing, och vips, så är Ni i fatt....enkelt :)
Men sluta tänk negativt nu. Du ska bli mamma och Kristian ska bli pappa, right?!! Börja med det, gläd ER åt lilla magen, och sen lilla bebisen, och sen, långt där borta så kan Ni börja undersöka detta med a-kassedagar m m
Vi hade också taskigt med pengar och jobb när vi väntade Erina, allting faller på plats i slutänden, jag menar, Erina lever, växer och mår bra, eller hur?!!
Kram på ER båda.

2008-04-18 @ 16:41:50
Postat av: Lilian

jag vill ju va som du u u.. schubdiuu u..
*snurr, snurr* :)

2008-04-20 @ 03:12:31
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0