Jobbigt, men ändå inte.



V 24

"Kroppen: Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, sk. förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt."

"Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 cm långt, barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut."

Kanske är noll intressant för er, men sååå intressant för mig. Hehe



Idag är jag ledig. Men så mycket ledigt blir det ju inte.
Fick papper igår från försäkringskassan. Behövs kompletteringar, såklart.
Varför ska såna alltid strula?
Nu vill de ha papper från lönekontoret, från mitt senaste jobb och från arbetsförmedlingen och så ska jag fylla i nåt papper själv om hur mycket jag tjänar eller vafan det var. Trött jag blir.
Det enda som känns lite bra är att de lär ju inte kämpa såhär om de inte tänkt bevilja min ansökan om Hp.
Och nu ringde de precis från jobbet... Någon var sjuk. Men nej, måste fixa med alla de här papprena idag. De ville ha tillbaka papprena inom 2 veckor, så det ska alltså hinna skickas till lönekontoret, tillbaka till mig och till fk inom 2 veckor. Doh. Jaja. Jag är angelägen om det här, så det är ju bara att sätta igång.

För övrigt mår jag toppen! Snart ska vi resa och det känns sååå skönt. Vi ska ner och kolla idag om det finns nåt att boka. Annars väntar vi lite längre. Har ju tagit 2 veckors semester, så vi har god marginal för att kunna hitta nån bra resa på en vecka.
Det enda jag inte mår toppen med, är kissandet. Varje gång jag är kissnödig så känns det som om jag aldrig varit så kissnödig i hela mitt liv. Om jag väntar en minut med att gå så får jag sådär ont som man kan få om man är väldigt väldigt kissnödig. Och jag får ju springa uppe på nätterna. Visserligen kunde jag få göra det innan jag var gravid också, men inte i den här skalan. Inatt var jag uppe en gång i timmen från kl.24. Och jag skämtar inte.
Konstigt nog verkar det inte störa min sömn sådär nämnvärt. Jag är ju uppe nu och inte trött. Fast det är väl för att jag är ledig förstås. Alltid trött när man måste upp, men inte när man kan sova länge.
Gick faktiskt upp när Kristian vaknade och gick upp, runt 06-06:30.
Och det verkar bli fint väder idag ser jag nu!

Min graviditet fortskrider som den ska... inga krusiduller där. Han sparkar och har sig mest hela tiden. Det där med att det känns som en fisk förstår jag först nu. Eller sedan ett par veckor tillbaka iaf.
Men det blir mer och mer jobbigt med magen känner jag. Kan ju inte göra saker som vanligt. Bara att ta på mig skorna blir lite jobbigare. På jobbet känner jag det här med att lyfta, att det blir jobbigare nu. För att inte tala om sängen.. hahaha... Att vända sig och att gå upp ur sängen, det är en liten pärs varje gång. ;) Jag försöker verkligen att inte ta emot med magen, så det blir liksom lite mer av en utmaning att behöva vända sig eller kliva upp. Kommer alltid nåt pust eller stånk när det gäller. Hehe
Och om det är "jobbigt" nu att vänja sig, hur blir det då inte sen.. med stoooora magen... =)
Fast jobbigt är fel ord. Det är inte jobbigt i sig. Det är bara annorlunda. Men jag njuter av varje sekund.
Och jag ler varje gång jag känner nåt i magen. Fort dit med handen för att få känna mer... Älskar de här bevisen man får hela tiden. Fan det ÄR ju nån där inne. ;)


Kommentarer
Postat av: Nicko

hmm är liite avis jag... det var längesen jag gick med en sån mage :)och jag ler varje gång du skriver om din graviditet för man minns hur det var. Kram

2008-04-15 @ 08:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0