Kan nån ge mig semester NU?

Varit hos barnmorskan idag på morgonen. Allt såg bra ut. Fick lyssna på hjärtljudet igen. =)
Kristian missade det för han fick telefonsamtal från Anticimex som ville gå igenom besiktningsprotokollet, som för övrigt var helt okej. Förutom nån gummiring i golvbrunnen i badrummet. Men det är tydligen 10 års garanti på sånt där så de skulle kontakta firman som utfört arbetet så skulle de få fixa till det.
Och så mättes det mage hos bm. Låg precis där jag ska ligga. Och vikten är nu +6kg sedan jag plussade i november. Känns heeeelt okej. =) Hon nämnde inte ens järntabletter idag. Goodie.

Ska börja jobba kl.11. Suck och åter suck. Är det därför jag blir irriterad? För att jobbet är som det är just nu.
Känns som att inget funkar, en del lyssnar inte alls på vad man säger. Och de kanske tycker likadant om en själv, vad vet jag. Äsch.. det blir bra.
2 dagar till efter idag, sen semester i 2 veckor. Gah.

Vi funderar och funderar på hur vi vill ha vårat kök där borta. Ska vi köra på samma som vi har nuuu, eller byta?
Vi gillar ju ek och har ju ekbord så det känns som att det är det mest rimliga. Fanns ju inget annat (då iaf) som vi ville ha. Sen det här med vitvarorna. Gillar inte vitt, så det blir det inte. Men samtidigt känns rostfritt som rätt dumt när man ska ha barn? Fast å andra sidan, som K sa, det blir ju märken redan nu utan barn så vad spelar det för roll att det blir märken med barn? Är ju faktiskt bara att torka av. =) Finns ju nå slags rostfritt som inte ger märken.. man får väl kolla upp det där.

Justja. Frågade bm om det här med att man under nån vecka kanske inte kommer känna av bebisen för att fostervattnet fylls på och bebisen måste växa ikapp med det. Hon sa att det inte är så. Men varför står det så i gravidböcker då? Jaa, sa hon, att man kan känna sparkar o buffar på olika sätt, men från nu och till bf så ska man kunna känna bebisen röra sig _varje_ dag, typ minst 10 ggr om dagen. Om man inte känt den så kan man prova vattentricket t ex. Dricka ett glas kallt vatten så brukar bebis börja röra sig. Eller sätta på musik.
Det är ju bra att veta... Men jag fattar inte varför det står sådär isåfall, om fostervattnet? Inget som säger iof att min bm är nån guru som har rätt i precis allt. Och heller inte boken. =) Tar det mesta med en nypa salt faktiskt. Alla graviditeter är ju olika.

Nu kollade jag upp det där. Och jag har haft fel. Det är inte så att man inte ska känna bebisen alls under tiden fostervattnet fylls på. Man ska kunna känna den varje dag. Men kanske inte lika starkt varje dag.
Så, då var det utrett. =)

Ringde länsförsäkringar för att kolla hur vårt reseskydd skulle täcka en eventuell förlossning nu när vi reser. Om förlossningen startar pga plycksfall, t ex att jag ramlar eller nåt sånt, då täcker försäkring det. Men om förlossningen bara sätts igång utan nån anledning, då får man stå för det själv. Aja, finns ju ingen anledning till varför den skulle sättas igång, men det kan vara bra att veta det där med olycksfall. Plus att försäkringen täcker om jag jag får nå större besvär pga graviditeten. Nån åkomma som jag inte hade innan vi reste.
Men min graviditet är ju normal och utan nå restriktioner från nån läkare eller bm, så det här kommer gå finfint.

Kommentarer
Postat av: Rick

Jo jag ser svenssonsyndromen redan. Volvo, vove, radhus och en massa småbarn. BMW vs VOLVO...hmm....hmm
Kul att Ni är glada och lyckliga!
Grattis båda två!

2008-04-26 @ 13:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0