Någon slags rädsla


V 26

Känns som magen stannat kvar nu runt v 24 eller nåt? Fast det vet jag ju att den inte gjort iochmed att naveln börjat puta rejält.
Läste igår om förlossning och grejer. Känner mig helt lugn. Otroligt. Jag känner bara att jag vill förlita mig på att barnmorskorna/läkarna vet vad de gör och kommer att rekomendera mig något om det skulle vara till det bästa för mig och barnet. Däremot börjar rädslan krypa på om kejsarsnitt... Läste förlossningsberättelser och det låter så jävla häftigt. Och sen läste jag kapitlet om kejsarsnitt efter det. Hm. Då kände jag ett sting i mig att "tänk om jag missar vaginal förlossning, hur kommer jag känna då, om jag redan nu känner lite panik över att missa det?"
Inget att göra åt om det blir kejsarsnitt, då äre bara att hoppas på att nästa kan födas vaginalt. Men ändå, tankarna finns där och gör att jag bygger upp någon slags rädsla över kejsarsnitt.

Idag bär det av till P och lilla A. Äta lunch och gosa bebbe. =)

Det går nog inte att beskriva hur skönt det känns att vara fri från jobbet i 2 veckor nu. Jag är såå lättad. Det känns ju inge bra längre att springa där. Särskilt inte med mina hugg i sidan som verkar komma så fort jag anstränger mig. Igår var jag och K på stan och åt lunch. Det enda jag egentligen hade gjort var att gå en sträcka från bilen och nere på stan. Då kom det igen. Så där på Flaneur satt jag och kände hur tårarna kom. Det som gör att jag försöker parera tårarna nu är att jag vet att det lugnar ned sig efter några minuter. Och det gjorde det ju. Men sen stannar det resten av dagen till jag fått ligga ned länge eller sovit. Undra om det är samma som Malin?
Läst en del på Familjeliv om folk som har såhär, men det verkar som att alla har ont på höger sida. Men det kanske inte spelar nån roll om det är höger eller vänster sida? Skönt är det inte iaf. Just nu har det inte kommit än, men sen när jag måste gå en bit så lär det väl komma. Hade tänkt ringa bm idag och fråga vad det kan vara och så.. men så kändes det så.. löjligt? Nej jag vet inte. Jag väntar ett tag. Håller det i sig så ringer jag väl.

Står i tidningen att värmen ska hålla i sig nu och att det faktiskt ska bli fint på Valborg.
That would be a first. Valborg är ju alltid regnig och kall.
Får se om vi ska till Micke o Sussu och grilla då. Kolla lite på brasan och checka in alla nya grannar runtomkring oss. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0