Nymamma

Å-festen var som vanligt, inte speciellt rolig. Men den blir ju vad man gör den till förstås.
Roligt var det däremot innan, hos Pethra och Martin! Nästa gång kör vi en helkväll istället.
Alltid roligare innan krogen etc.
Och det var förstås roligt att få vara Marie. Men mammaMarie saknade förstås Ville.
Han börjar vara vaken mer och mer nu på dagarna, det är så himla roligt. Min lillskit. Vår lillskit.


BusVille!

Imorgon är det andra besöket på Bvc som gäller. Väga-mäta. Ska fråga igen om navelbråcket.
Det har ju blivit större. Jag veeet att man inte ska göra nåt, det går över blabla.. Men om det blir bautastort då?
Vi ska vara där kl.11:15. Hey man... have a heart! Nymamma och nybebbe sover ganska konstigt, så runt elva brukar vi vakna till på riktigt efter att ha varit vakna en del under natten och förmiddagen pga amning.
Inatt va han helt underbar. Han sov från 24-04, sen mat, sen sov igen från 04:30-07:30, sen mat. O sen somna igen.
Min lilla gullunge. Det kan ha berott på att han sov på mage... Vilket alltså gjorde att jag inte sov särskilt bra. Låg på helspänn och tittade så han andades varje gång jag vaknade. Blir inge mer mage på natten. På dagen kan han få ligga så, om luften i magen krånglar. Men jag tycker faktiskt det har blivit bättre. Eller så har jag blivit van. Hehe
Anyhow så är det helt underbart att han bara skriker när det handlar om luften... för då betyder det att det strax går över och han blir tyst igen. =) Lite kinkig kan han ju förstås vara annars också, men det där skrikandet tillhör luftmagen.

I helgen är det kräftskiva hos familjen Åkerviken. Ska bli nice! Kräftor är ju för himla gott alltså.
Sen är det alltid roligt när alla samlas. Men nå dricka för mig blir det icke. Jag är mätt för ett tag. =)

Undra om man ska försöka få till att vi ska titta på filmen Angel... Ska se hur intresserad han är.
Kom på att han nog är noll intresserad. Sverige skulle tydligen spela fotboll idag.

Nu hör jag lillskiten... Krama!


Idag var det bad-dags igen!
(Gjorde ett försök igår som misslyckades, han va inte alls på humör. Hehe.)


Något är mycket intressant. =)

Kommentarer
Postat av: Pethra

Shit va han har vuxit alltså.. vi måste ses nästa vecka så jag får bebiskramas lite!

2008-08-20 @ 20:12:10
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Pethra

Var bara tvungen att tillägga att han var skitsöt i röda bodyn! Hehe. Hejs.

2008-08-20 @ 20:12:53
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Nikolina

vad söt han är lille Ville :)

2008-08-24 @ 12:34:31
URL: http://sunshine38.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0