Sömn

Har precis sovit en stund. Kristian gick med Ville över till Micke, så jag fick vila.
Det märks direkt på sömnen det här med att lägga honom tidigare och gå upp tidigare.
Min sömn alltså. Van att sova till tio-snåret och nu blir det åtta istället. Plus att inatt var han
en storätare. Han åt 3-4 ggr och det hör inte till vanligheterna. När han legat bredvid oss
har det varit så enkelt att bara mata och somna om samtidigt, men nu betyder det ju att jag
måste upp och gå för att hämta honom och sen gå tillbaka med honom. Man blir vaken på ett helt annat sätt förstås.
Får gå o lägga mig tidigare på kvällarna helt enkelt. =)

Hur som helst så funkar det. Att det tog 2 timmar som jag skrev om första kvällen, stämmer egentligen inte.
Han somnade direkt vi la ned honom o sov först 40 min, seeen började vi med metoden ju, så det
är därifrån vi ska räkna hur lång tid det tog. Första kvällen tog det alltså 1½ timme och nu andra kvällen tog det
också 1½ timme. I stort. Det borde börja minska nu.
Visserligen la vi honom redan halv åtta igår, så det kan vara därför det tog längre tid också.
Aja, nog tjatat om detta.

Imorrn är det alltså nyårsafton. Och tiden går fort som ni alla märker av.
Det blir en lugn kväll här hemma med gott folk och goda saker att äta. =)
Lilian, Patrik, Gittan o Kim kommer hit. Spelkväll.
Vi ska till mamma och pappa och äta först på dagen. Dit har jag självinbjudit oss. Hehe
Lövbiff, pommes och beasås har jag beställt. ;)


Villes första "julbord"


När Kalle visades, då sov Ville..


Men efter en stund vaknade han och tittade! ;)


Den där snögubben var intressant. Här sitter han i gammelmormors knä.


Mycket koncentrerat öppnar han sin första julklapp...


Och det var kläder! Hurra!


Fast valpen var nog roligare, för honom... =)


Här leks det med mormor och morbror Donny.


Farfar och Ville. Farbror Robin i bakgrunden.


Igen.


Bröderna med sina barn.


Ville och Elliot. Så söta. =)


Här är Ville med och spelar TP halv tolv på kvällen. Sova, vad är det? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0