Snö, vik hädan!

Jaha... då har man sett hur dålig vagnen är i nysnö. Snön kom ju så snabbt på och inte har de hunnit ploga eller nåt, så vagnen bara glider omkring. Hjulen snurrar inte ens. Vi skulle ut och gå med Cicci och Lucas. Det gick åt skogen. Vi var ut till parkeringen, sen kände jag att det inte funkar att glida vagnen för promenad. Så vi gick in igen. Mycket tråkigt! Ännu tråkigare är att jag bakade en sockerkaka igår som nu känns väldigt frestande hela tiden. Hms. Promenad ... socker kaka .. Inte riktigt lika. Milla skulle ha kommit idag, det var därför jag bakade. Men nu ställdes det in för det blir så stressigt för henne eftersom de ska på julbord runt lunch. Men men... Borde väl frysa in den där kakan... ;)

Lilla skrutt sover, i sin egen säng. Funkar nästan bara när han fortf. är trött efter natten.
Vilket jag förresten måste berätta om. Jag la honom halv nio i förrgår. Det funkade jättebra! Han vaknade och bökade en massa ggr i början, men han somna om så fort jag la mig bredvid eller stoppade in nappen. Sov ända fram till niotaget nästa morgon, med pauser för mat förstås. Så igår tänkte vi att vi spinner vidare på det. La honom vid åtta i samband med mat. Likadant då, vaknade en massa ggr, men somnade om. Vid halv tio gick det inte längre, då fick vi ta upp (ner) honom. Vi tänkte att jaha, nu får man vara vaken hela natten med honom.. suck... MEN, nu till det bra. Han somnade ÄNDÅ vid elva och sov till niotaget idag, med matpauser förstås. Vår lilla skrutt va duktig han är.

Nu har jag anammat Cicci och Jimmies matlista. Vi var och veckohandlade igår efter att ha skrivit matlista för 1 vecka. Känns bra. =) Ska sluta med storhandlandet, vi hinner ändå inte göra av med allt innan saker förstörs. Ska spara alla kvitton och se hur mycket pengar vi sparar på att veckohandla istället.

Köpt julklapp till julklappsbytet imorrn har vi gjort också... Vi köpte bara en. Skitsamma om man kommer med en eller två liksom, det handlar ju om att träffas.

Nu ska jag hitta på nåt att göra, eftersom jag då inte kan ta mig nånstans. Hmpf.

Kommentarer
Postat av: Pethra

svängbara hjul rockar på vintern. ;) man får se det som extra motion, hehe. vår suger också.

2008-12-04 @ 18:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0