Bibblan

Nu sover lilla snutt. Och jag sitter här. Sooooom vanligt.
Ska ta mig i kragen och diska strax.

Idag ska jag och Ville till stadsbiblioteket med mammagruppen. Det ska läsas.
Bara en gång kvar nu och det är efter jul och allt. Sen, sen är vi helt on our own. Hehe
Det finns liksom inget mer som är "första gången" nu, tror jag? Det känns både roligt och tråkigt på samma gång.
Nu kommer man liksom inte vara den där förstagångsföräldern som "tränas". Nu ska man vara tränad och klar för att ta hand om sin lilla människa.

Men vad spännande det är att ha börjat med smakisar! Han ser så rolig ut varje gång och han ser ut att tycka om det, då blir det ju ännu roligare för oss. Nu är det som sagt morot den här veckan. Nästa vecka, palsternacka.
Jag satt och tänkte igår, igen, på det här med amningen. Det är ju verkligen så att det börjar närma sig då dagar av helammande är förbi. Om ett par månader så byter vi ut en del mål. Skrämmande. Jag försöker verkligen leva in the moment och njuta så mycket jag bara kan, men ändå går tiden så fort! Ibland stannar jag till en sekund och tittar på honom och förundras över hur snabbt han kunde bli såhär stor. Sitter snart själv utan stöd. Galet. Han var ju nyss en liten fågelunge som man behövde hålla bakom nacken.
Samtidigt som det går så fort så man knappt hinner med, är det ju nu allt roliga börjar. När han verkligen gör framsteg och kommer kunna göra sig förstådd sen. Gaah... min galet vackra pojke, vad jag älskar honom.

Jag visste innan också att föräldrar antagligen tycker att sina barn är de vackraste som någonsin gjorts, men samtidigt visste jag nog inte att det faktiskt är så det är. Finns liksom ingen finare...

Första veckan hemma...
Nån vecka sedan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0