Mix

Suck och åter suck vad jag hatar pengar. Att pengar kan förstöra hela familjer, det förstår jag. Det är sjukt.



Igår startade vi med att seriöst lägga Ville i sin egen säng och tidigare på kvällen än vad han är van vid.
Sagt och gjort. Vi började kl.20. Jag ammade och "väckte" sedan till honom och la honom i sin egen säng.

Han sov i 40 min innan han vaknade. Sen blev det 5 mm i 2 timmar. Fast vi kan knappast kalla det 5 mm (5 minuters metoden) för jag gick in efter 2 min istället. Nångång närmare slutet kunde det bli 3-4 min, men då hade han inte skrikit hela tiden heller. I början skrek han så fort jag gick ut. Och efter ett tag kunde det gå längre. Ett par ggr sov han 10 min åt gången osv.
Anyway, efter 2 timmar så funkade det. Han sov från 22-01, sen mat och tillbaka till sin egen säng. Vid 05 när han skulle ha mat igen så fick han somna i våran säng till kl.08 när vi gick upp. Så inatt funkade det otroligt nog. =) Vi får se hur denna natten blir.
Jag har känt mig mycket kritisk till 5 mm innan, men uppenbarligen funkar den. Och det handlade inte om att han skrek sig till sömns heller eftersom han sista gången somnade i lugn och ro medan jag var där och höll min hand på honom och vyssjade. Men som sagt, vi körde nån slags 2 mm istället. ;)

Jag tror definitivt på att han sover bättre i sin egen säng, där han inte kan känna lukten av mig hela tiden.
Men allt är relativt. Bättre, det betyder alltså längre tid, men betyder det tryggare? Ja, det är nåt vi inte ens får fundera på om det här ska funka. I slutändan är det ju ändå så att han ska till sin egen säng. Och ju äldre han blir ju svårare är det.
Jag har gett mig fan på att det ska funka.


Han blev förvånad när han insåg att han kan sitta själv. =)


Kul vare också


Även om det är lite sådär med balansen än, så klarar han långa stunder själv.


Det här med flaska är verkligen nåt han inte gillar...


Inte pipmuggen heller.... ;)


Fina glada kille...


Cool kille... =)


Vi har börjat lite smått med att ge smakisar av broccoli nu. Det är ju kanske inte favoriten, men visst, han äter det.


So far so good...


Mhm...


Va tusan var det där? Haha


Men han va där o skulle ha mer, så skitäckligt kan det ju inte ha varit. ;)



Gah, vår lilla snutt börjar bli så stor. Kan snart sitta själv och allt... äta mat... sova i egen säng... Hua.

Kommentarer
Postat av: Nikolina ;-)

Han är såååå söööt goungen :)

2008-12-29 @ 18:27:02
URL: http://sunshine38.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hehe va duktig han är :) . Kul att han inte dissar maten som flaskan :P . Stora killen!

2008-12-30 @ 14:45:27
Postat av: Denise

Ujja... jag bävar för det här med att låta C ligga i egen säng sedan. Hon ligger mellan oss nu och när man ammar är det så smidigt...

Roligt att han kan sitta själv nu (mer eler mindre)!

2008-12-31 @ 13:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0