1 timme

Skrev på Facebook igår kväll att jag var glad. Då skrev Tom "Varför är du glad? Är det något jag inte vet om? Fått reda på könet? Du vet att morbror måste veta sånt? Ska jag köpa in fotbollsskor eller dansskor? Kramar till er båda!" Haha. Jag var glad för att Pethra hade värkar. =) Och apropå det.. inte hört nåt.. Jag är MYCKET nyfiken. Men jag vill samtidigt inte messa eller ringa o tjata.. känns som att alla andra gör det enough. ;) Men jag vill veta! Hehe

Ska snart jobba 12-15. Mycket överkomlig tid. Tråkigt att kapa dagen, men ja. Ska få stänga idag så det är ju roligt. Har fått lära mig så mycket nytt nu sedan vår tillförordnade chef kommit. Hur kul som helst. Enda sättet att klättra.
Det är förresten klart med vem som blir vår nya chef. Han heter Roger och är chef på Micro nu tydligen. Han har jobbat inom systembolaget i många herrans år förut, men nu har han varit därifrån i typ.. 5 år tror jag? Jag hann aldrig träffa honom iaf, men de andra vet vem han är och känner honom. Allt låter jättepositivt. Skönt att det kommer nån som har bolags-tänket och vet hur det ska gå till. Visserligen är det ju massor med nytt för honom också, men om man i grunden vet tänket så är det inga problem. Det blir nog bra! Sen får jag ju se till att visa vem jag är och hur jag jobbar, för jag går ju snart på ledigt en del.. så man vill ju inte komma tillbaka från mammaledigheten som en total främling för chefen. Det är ju alltså om jag nu fååår havandeskapspenning, men som sagt, finns ingen anledning till varför jag inte skulle få det. Det visar sig i april nångång. Ska lämna in papper efter vi varit hos bm 20:e mars.
Nu är det bara 5 dagar kvar. 5 dagar till vi får se hur det står till med den lille därinne. Jag är så nöjd över att jag bokade ett tidigt vul förut. För fortfarande kan det komma in tankar som "är det verkligen nån därinne?", men då veet jag ju att det ääär det. Ibland kan man känna sig "skengravid" eller nåt. Konstig känsla. Men vi har ju sett lilla Nudde, vi vet ju att h*n är därinne. Lite rädd är man ju förstås över att de ska se nåt konstigt, men den rädslan är inte alls stark faktiskt. Mer att den tanken finns där som en påminnare att ibland finns det saker som går fel. Men jag tror inte det händer oss. Bara känns så. Men visst, "det händer aldrig mig" är ju nåt som alla tänker om allt.

Snart kommer jag inte kunna hålla mig... måste messa Pethra. Jag får ju iof bereda mig på att inte få svar, men då är jag rätt säker på att det är något i görningen. ;) Jag ger det 1 timme till! Hör du det? Du har EN timme till på dig att låta mig veta! Hehe


Kommentarer
Postat av: Pethra

Nyfikna jävel. ;)

2008-02-23 @ 11:06:42
URL: http://nanoliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0