16:e veckan

Alla hjärtans dag. Mys! Men, såklart att jag jobbar till 20:20 ikväll. Hms. Jaja, Kristian skulle ordna god mat o så till jag kommer hem, så vi hinner "fira" lite ändå. Har köpt en liten present till honom också. Ingen aning om han börjat läsa min blogg så jag kan ju inte skriva vad det är. Och apropå det måste jag hinna slå in den också, innan jag drar till jobbet om en halvtimme.
Härligt väder ute! Man blir glad! Tyvärr ska jag ju vara inne hela dagen, förutom på min lunch då, då ska jag ut i det fria en stund.
Blev bjuden på tjejmys hos Veronica fredagen den 29:e. Men ja, fredagar är ju inte den bästa dagen för mig precis. Jobbar alla fredagar och den helgen är min jobblördag också, så det blir inget tjejmys för mig inte. Tråkigt. Längesen jag träffade dem.
Fan jag hade knappt nåt att skriva idag känner jag..

Är inne i vecka 16 nu.
"Kroppen: Nu kan man ofta se att man är gravid, i alla fall om man bär tunna trikåkläder. Försök att ha lite ledigare kläder som inte klämmer åt om magen. Kanske är det till och med dags att införskaffa mammakläder. Muskulatur och skelett är nu så pass utvecklat att det vanligt att man börjar känna fosterrörelser, men det kan lika gärna dröja tills vecka 22-24 innan man känner något. Ditt hjärta pumpar 20 % mer blod än tidigare och det kommer öka upp till 50% i slutet av graviditeten."

"Fostret: Fostret mäter cirka 16 cm och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 1,5 liter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare."

Ja om fostret kissar varje 45 minuter så äre inte så jäkla konstigt att även jag gör det. Hehe
Och runt fem är min vakna-tid nu på natten. Ögonen bara säger DING och så är jag klarvaken.
Primitivt för att hjärnan ska lära sig att vara vaken vid såna tider sen? Doh.

14 dagar kvar till ultraljudet.

Och imorgon är det 5 år sedan farmor dog. 5 år, är det möjligt? Har jag överlevt 5 år utan min farmor? =(
Blir så ledsen när jag ibland kan "glömma" bort saker med henne. Jag vill inte glömma bort!
Jag vill att hon är här. Och ser när jag blir mamma. Fast hon ser det nog ändå... Hon är med mig på alla besök hos bm och när vi var på vul:et. Har halsbandet som är viktigt, och det tar jag på mig när det är såna saker. Halsbandet hon dog i, som hon sagt att hon vill att jag ska använda. Nu i efterhand alltså. Äh nu kan jag inte skriva mer om det här.. det är alla hjärtans dag och jag ska försöka vara glad. Men herremingud vad jag saknar henne.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Förstår din längtan. :/ Jag tror också hon finns med dig överallt och hela tiden. Jag har förresten plockat ihop en liten påse med mammakläder till dig, ifall du vill låna. :) Kram!

2008-02-14 @ 16:38:28
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Mamma

Jag vet att farmor är med dig och det kommer hon alltid att vara, hon är din skyddsande. Jag saknar henne jag också.

2008-02-14 @ 18:19:56
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0