1954

Herregud vad 4 dagar går snabbt. Imorrn är det jobb igen. Men bara 5 timmar så det ska säkert gå bra det. ;) Jag jobbar inte alls lika mycket som förut längre, men jag klagar inte heller. Känns som att jag gärna tar det lite lugnt och inte jobbar hårt just nu. Jobbar ju hårt när jag är där, men nu handlar det mer om 3 max 4 dagar i veckan. Hade det varit innan jag var gravid hade jag klagat över veckorna jag jobbar 3 dagar, men nu, nej. Jag behöver vilan.
Det slår väl tillbaka på mig sen förstås, när mina stämplingsdagar tar slut ett tag efter mammaledigheten. Men just nu struntar jag faktiskt i det.

Nu börjar jag riktigt längta till vi ska resa bort. Blir det Grekland, Turkiet, Bulgarien eller kanske Egypten? Time will tell. =) Jag satsar helst på Grekland egentligen, men det är ju typ samma priser där som här hemma, så kanske Turkiet kan kännas bättre. Skitsamma, bara vi kan komma iväg ensamma och bara rå om varandra.
Gör en del ont i vänstra sidan när jag typ sträcker ut mig eller när jag reser mig ibland och så. Men det är väl Nudde som tar sin plats förstås. Det ska ju rumstreras om så förbannat för att göra plats. ;) Men det gööör inget. Är i en må-bra-period nu sedan ett par dagar. Det går upp och ner, men just nu är jag bara kärare än nånsin och tacksam för allt jag har och kommer få. Jag kan fortfarande inte förstå att vi ska bli föräldrar. Kanske förstår ordentligt när vi varit på ultraljudet. 16 dagar kvar. Och fastän det känns som att jag inte förstår, så känns det som den mest självklara saken i världen. Och det är så mysigt att ligga och tänka och fundera på hur det kommer att bli. Läste i en tidning igår nånting om att Lennart Hyland hade, 1954, infört en fru-fridag. En dag när männen fick stå vid spisen istället och fruarna slapp vara fruar. Hu. Jag hade nog hatat att leva på den tiden som fru. För mig, för oss, är det så självklart att man hjälps åt. Sen finns det ju ändå nån slags uppdelning som man gjort automatiskt. Jag sköter mesta tvätten och Kristian sköter mesta städningen, t ex. Men det är inget som säger att han inte tvättar och att jag inte städar. Men det är bra skönt att komma hem från jobbet på fredagar till ett nystädat hem. =) Vet en del män, som efter de kommit hem från jobbet, snackar om att de behöver vila, de har ju jobbat. Helt absurt. Den diskussionen har Kristian och jag haft och det var inte så mycket en diskussion utan mer ett samtal i samtycke om att det är löjligt, föräldern som är barnledig jobbar minst lika hårt om inte hårdare, psykiskt. Och när då Kristian kommer hem från jobbet är vi en familj. Jag är inte mammaledig då längre, då är vi en familj.

I helgen stod släktfest på schemat. Det blev en.. konstig tillställning? Väldigt stelt ett bra tag. Men det var ändå roligt och trevligt liksom. Vid halv elva kände jag att jag ville hem, så jag åkte samtidigt som folket med barn åkte. En kort stund efter det stupade jag i säng.. Herregud vad mitt liv förändrats. Haha. Och jag är så förbannat glad över det.
En del känner att de måste bort hela tiden, nya städer, nya uppdrag. Och jag är så lycklig över att jag funnit tryggheten, här, i min hemstad, där min familj och mina vänner är. Allt är som det ska vara. =)

Kommentarer
Postat av: donny

Ja det var väldigt segt. Men det berodde ju på all nykterhet! Det är så jävla bevisat flera gånger om att man INTE har kul utan alkohol på fester. Bah!

2008-02-12 @ 19:00:37
URL: http://donny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0