Barnkläder

Vecka 17 nu. Bra jobbat. *klapp på axeln*
Bara 23 veckor kvar. Hehe. Fast om man ska se det så, så om 6 veckor har jag gått halva tiden. Aaa just det.
Igår rensade vi lite i barnrummet. Allt är inte nere i källaren än, lite kvar som ska gås igenom o så. Men det får vi ta tag i lördag eftermiddag efter jobbet och på söndag. Ska jobba 3 timmar på lördag. Egentligen ledig, men det var tydligen kris.
Ska iväg och jobba halv två. Blir ju helt knas när dagen bli avkapad. Men men.. Hade väl inte gjort så mycket nytta här hemma ändå. =)
Imorgon ska jag tamejtusan köpa lite barnkläder! Glömmer alltid bort det när jag är på stan/tuna.
Mitt liv just nu kretsar kring att vara gravid, men ändå glömmer jag bort det då och då. Weird. =)

"Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett."

"Fostret: Skelettet är synligt på röntgenbilder. Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen."


Kommentarer
Postat av: Pethra

Vill se bilder på magen nu! :)

2008-02-21 @ 10:48:08
URL: http://nanoliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0