Blått vs rosa



Tog en bild imorse. Upptäckte att det är fruktansvärt svårt att göra av armarna någonstans! Så det fick bli upp i luften. Hehe. Visst, jag var inte pinnsmal innan heller, men magen var åtminstone "rak" då. Så lite syns det ju. =)
Sen en del dagar är det dubbelt så mycket typ, då jag är uppsvullen. Det måste hända en hel del i min mage just nu för det kurrar och låter hela tiden. Oså är magen lite besvärlig just nu med toalettbesök. Sånt som hör till.

Precis vaknat från min 1½ timmes powernap. ;) Fan också. Hoppas jag kan somna ikväll. Började 07:30 imorse och jag är inte alls van att gå upp kl.06, så då måste jag sova en stund på eftermiddagen.
Skulle behöva göra mat till lunchlådor imorrn, men frågan är verkligen om jag orkar. Fast det verkar ju dumt att inte göra det nu när jag storhandlat och allt. Det återstår att se. Jag håller er uppdaterade, såklart.

Nu är det nedräkningen på dagarna till ultraljudet. Jag satt och tänkte på hur många jobbdagar det är kvar. Det blev imorrn, på lördag och på tisdag och onsdag. Och jag hoppas verkligen de kan se könet för fan i helvete vad det är svårt att handla barnkläder! Jag köpte 2 vita bodysar och sen ett set med body, byxa och strumpor i vit/beige-randigt. Men det är ju det som gäller, vit eller beige typ. Finns fan bara blått eller rosa sen. O även om jag tycker att man visst kan klä sin dotter i blått, så gör inte alla andra det och och jag vill att det ska synas vad det är för kön på han/hon åtminstone i de första kläderna som består av stl 50. Fast vem vet. Vi kanske får en tjockis som inte ens kan använda 50 i början. Kanske blir 56 direkt. Aja, hur som helst så är det himla mysigt att gå och titta på såna kläder. Mysigt när Kristian tittade vad jag köpt. De kläderna passade bra i hans famn. ;)
Anyway.. nedräkning var det ja... 7.

Ringde  precis från en marknadsundersökning. De ville prata med den personen som var mellan 18-64 och fyllde år närmast. Det är ju Kristian dårå. Så de skulle försöka få tag på honom tisdag kväll. De ville veta en dag och då sa jag den dagen. Nu är det fan helg strax och då får de inte ringa, sen har han träning måndag kväll. Handlade om tobaksvanor tydligen.

Läste igår i en bok att de flesta barn föds över bf, men de flesta barn föds också inom 10 dagar efter bf. Så hang in there Pethra. Du är "bara" på dag 3. ;)

Kommentarer
Postat av: Pethra

*hanging in there* ;) så fin med magen!

2008-02-21 @ 22:10:58
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Belinda

Oftast förstföderskor går över tiden, Jag gick 10 dagar över :).

2008-02-22 @ 22:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0