Finalen

Har en riktig lyxvecka den här veckan. Ledig mån-tis. Börjar halv två imorrn. Slutar halv ett på torsdag och fredag vanlig dag. Riktigt skönt.
Idag måste jag sätta mig ned med papprena jag ska fylla i om mig själv. Det är så himla svårt sånt där. Ska ha samtal med chefen på torsdag om vad jag tycker jag är bra respektive dålig på. Men det är bara att göra. Han sätter tydligen guldstjärna på sånt man är bra på. Haha. Känns som i skolan.. ;)

Igår var vi och grattade Sofia. Det blev 2 tröjor och en sjal till henne. Men tröjorna var aningen för små så de ska bytas. Åt smörgåstårta förstås. Jag vet faktiskt ingen som gör godare smörgåstårtor än kusin Carola. Hon slår alla konditorier och hemmagjorda jag nånsin har smakat. Riktigt duktig.
Hade vi varit smarta hade vi tagit hem varsin bit och haft idag att mumsa på. ;)

Göra idag då? Jaru jallaru... inte mycket tror jag. Städa lite och laga mat. Fullspäckad dag, verkligen. Kanske borde åka och handla lite. Frysen börjar sina. Korv finns det så det räcker och blir över, men man kan ju inte äta korv varje dag.

Jag får lite panik när jag ser mitt sinande konto. Det är ju pengar som ska vara till resan! Alltså just nu är det ingen fara alls egentligen, men jag har börjat nalla på de där jag satte gräns att inte nalla på. What to do.
Drömde för övrigt inatt att vi skulle med flyget utomlands kl.16:05. Pappa åkte hela tiden fel, vi var i Dunker (malmköping) och hade oss? Så runt tio i förstod vi att vi kommer ju inte hinna. Då hade vi sån tur att det fanns en flygbuss (såg ut som en buss men flög som ett flygplan) som kunde ta oss till Arlanda på under 7 min. Sagt och gjort. Det var bara 5 min kvar till flyget skulle gå, men vi trodde att flyg är ju alltid försenade och vi springer snabbt och lämnar in bagaget och visar passet. Jag vaknade när vi satte oss på flygbussen så jag får nog aldrig veta om vi hann eller inte. ;) Det sista Kristian sa var iaf att jag får skylla mig själv. Haha. Och jag "va?! får JAG skylla mig själv?!" "Ja, eller vii då" sa han då. Hehe
Fast det var mitt fel, för det var jag som hade sagt att vi kunde åka hemifrån sent. Men det ville man ju inte erkänna förstås. ;)

Sanna till final då! Härligt. Riktigt bra låt. Läste precis en intervju med Christer Sjögren. Eller ja, ett par citat läste jag bara. Han sa att hans låt är kaxig och riktigt bra. Hahaha. Dagens skämt.
Känns skönt att vi inte kommer sova kvar i Stockholm när vi ska se finalen. Jag hade spenderat resten av tiden själv på hotellrummet antagligen. Tycker det är rätt jobbigt när folk dricker. Inte om de bara dricker sådär lite så man inte ens märker att de druckit. Men när det börjar höjas röster och skränas, då blir jag lite irriterad och vill hem. Inte så konstig reaktion såklart. Aldrig roligt att vara bland fulla människor när man själv är nykter. Men det blir nog en kul kväll ändå! Once in a lifetime, probably. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0