Könet

Idag fyller Sofia 19 år, så då ska det grattas. Men jag har icke varit ute i god tid och köpt nånting så en lätt panik har idag sköljt över mig. Men det ordnar sig, ska ner o leta sen.

Igår rensade vi källaren. Äntligen! Så all skit som vi ska slänga kommer pappa förhoppningsvis och hämtar idag med lastbilen från hans jobb. Då kan vi ställa ned all skit som står i barnrummet. Det har verkligen inte fått plats förut. Så dååå kan vi börja göra iordning i barnrummet. Mysigt. Nu äre fan dags att börja köpa lite iaf. Man måste ju få tro att man är home safe liksom. =) 10 dagar till ultraljudet.
Vi hade en diskussion igår om det här med könet. Pethra frågade om vi är överens att kolla det.
Jag: Är vi överens om att kolla könet?
Kristian: Nej, inte överens.
Jag: Men då får du gå ut ur rummet, för jag kommer vilja veta. Plus att vi ska ju göra sånt där 3d-ultraljud, ska du gå ut ur rummet då med, för då ser man ju rätt skapligt?
Kristian: Ska vi göra 3d-ultraljud då?

Haha. Jaaa, rörande överens om allt. ;) Trodde det var klart att vi skulle göra 3d-ul OCH kolla könet om de ser på rutinultraljudet. Så fel man kan ha. Hehe. Diskussionen fortsatte och det visade sig att han tror att jag vill göra 3d-ul för att få veta 100% vad könet är. Det är INTE därför jag vill ha ett sånt. Jag tycker bara att det vore häftigt att få göra ett sånt. Sååå mycket bättre bilder och man får hem det på skiva o allt. Roligt att ha sparat liksom. Att det är könsbestämning där är verkligen bara en bonus. Jag bryr mig ju inte om vad det är för kön, så att lägga ut 1200:- för att se könet vore jäkligt onödigt. Man kanske bör vara överens om allt i en graviditet, men i det här fallet, eftersom jag vill veta på rutinul om de ser, så struntar jag nog i det. Han kan faktiskt gå ut ur rummet när jag frågar.
Jag kan vara hemlig för omvärlden om han inte vill veta. Hans pappa ville inte heller veta så. =)
Ja vi får väl se hur det blir. Spännande fortsättning följer. ;)

Igår kväll bestämde vi oss för att det måste vara ett slut på ätandet nu. Vi har hamnat i en dålig period när vi bara äter och äter. Så, i påsk är nästa gång vi får äta skräpmat, om vi vill. Ska försöka hålla igen med godis och skit också, det har blivit alldeles för mycket av det. Men, en god nyhet är att jag vägde mig idag och jag har fortfarande bara gått upp 2 kg sedan jag blev gravid. Läste igår på familjeliv.se om folk som redan gått upp 10 kg och är i samma vecka som jag. Man får vara glad för det lilla. Fast jag fattar inte hur det bara kan vara 2 kg å andra sidan. Jag rör inte på mig ett skit just nu och har inte ätit speciellt jättebra under en tid nu. Magen växer ju. Men det kanske inte brukar synas i kilon sådär bara för att magen växer pga graviditet? Dunno, don´t care. Jag är bara nöjd. =)

Den bästa saken med allt, är att min huvudvärk verkar ha flytt sin kos. Nu är det nog en 2 veckor sedan jag hade sådär riktigt ont och låg däckad. Fyfan va skönt det är. Just nu är det inga krämpor what so ever, som rör graviditeten alltså. Hoppas det fortsätter så. ;)

Kommentarer
Postat av: Lilian

verkat vara nått med att killar inte vill veta..
p vill ju inte heller.
kul att ni ska komma på lörda..
kristian har ju aldrig varit där!

2008-02-18 @ 11:14:10
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0