Tvättat bilen

Idag har jag tvättat bilen för första gången själv i mitt liv. Ja, efter att ha åkt till mamma så hon fick ta bort antennen på taket då. ;) Men annars, helt själv. Hehe. Och sen fyllde jag på tanken också. Älskar att ha bil! Men jag fick en liten repa i lacken efter tvätten. Hms. Mycket irriterande. Och ännu mer irriterande eftersom Kristian imorse varnade mig för att tvätta bilen i vanlig biltvätt (han tvättar alltid på de där med bara högtryck, inte borstar) och jag sa att tok heller, folk skulle ju inte tvätta sina bilar i såna om det blev repor. Men jajemen, repa blev det. Inte stort, men stort nog att jag skulle se det direkt.
Sen har jag varit iväg och köpt lite gott till släktfesten ikväll. Ska bli roligt. Även fast det blir nyktert för mig då. Men jag har inhandlat ett nytt alkoholfritt rödvin och så har jag en flaska alkoholfritt vitt vin också. Så man kan känna ändå att man är med, utan sitt glas med cola. Vilket det säkert blir i slutändan ändå.

Huvudvärken har hållit sig borta i ett par dagar nu igen. Himla skönt. Inte varit däckad sedan i måndags sådär riktigt. Nu är jag dessutom ledig ända till på onsdag. Vilket betyder  chans till mycket vila om det skulle dyka upp igen.

Nudde mår bra, antar jag. Jag går mest o väntar på att jag ska känna nåt. Man kan börja känna nåt redan nu, även om det inte är jättevanligt, läste jag. Fast det tar nog ett tag till.

Korvstroganoff!


Nu måste jag uppdatera, en minut senare. Jag hade visst redan en repa där, så det var inte tvättens fel!
Wheho. Alltså gick att superbra första gången jag tvättade min bil. =) Kristian kom hem nu och jag erkände att han hade rätt, men han sa att det var redan en repa där och att det inte blir såna stora repor i tvätten om det inte sitter typ en sten fast i borsten eller nåt. Såatt såatt.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Vuxenpoängen samlas på hög här.. tvätta bilar å allt. ;)

2008-02-09 @ 11:38:17
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: donny

Ja Totte är ju skithäftigt! Man är ganska ensam om att heta det iaf ;)

2008-02-09 @ 14:19:41
URL: http://donny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0