2008

Då var det nytt år då. Bästa året. =) Eller, slutet på det kommer vara det bästa iaf. Nu innan augusti får vi väl se om jag tycker det är så harmlöst. ;) Fast hittills har det gått galant. Inget illamående. Men trött... my god va trött jag är. Idag sov jag till halv tolv. Jag brukar faktiskt gå upp senast 9 när jag är ledig, men idag gick det bara inte. Ögonen ville inte vara öppna. Är ju tvungen att gå o kissa typ en gång i timmen, så det hjälper väl inte till förstås. Knappt så jag orkade det, men är man kissnödig så är man. Och det är ju helt sjukt, men jag tror jag blir sympatibakis. Haha. Mår ju inte illa o så, men kroppen är liksom helt död.. Vi sov nästan hela dan igår. Vaknade o åt, somnade, vaknade o åt o kolla på Prison Break, sen somna för natten igen. Uuh. Jobba imorrn. Hoppas verkligen att jag är piggare då. O börja gå till jobbet igen... Hms.

Kusinen har åkt in på BB nu, eller igår kväll. Hoppas allt går bra. Ska bli spännande o höra namn. =)

Har snart läst ut På smällen. Den är så underhållande och beskrivande. Väldigt liten text dock. K undrade om jag fått dålig syn när jag höll boken nära, men så visade jag texten och han utbrast ett "Oh my God!". Han skulle aldrig få för sig att läsa sån liten text. Hehe. Däremot sa han (efter lite tjat från mig) ja till att läsa någon bok som vänder sig till hur kvinnan mår och upplever graviditeten. Han läser ju en pappa-bok, men jag skulle vilja att han även fick lite insyn i hur jag kan känna och må. Det är en hel del som för mig är så självklart, men inte alls lika självklart för honom eftersom han inte vet om att man kan känna så. Så vi får se vad jag tar fram för bok. =)
Vi pratade iaf om antal barn och hur många år det gärna får vara mellan dem. 3 barn är siktet inställt på. Sen kanske man helt ändrar sig efter 2. Eller detta barn, vem vet? Och ca 2-3 år mellan dem. Perfect! Hehe. Jaja, det är mysigt att prata om det, inget som säger att det är så det kommer bli. Hur ska vi nånsin kunna veta, innan vi ens fått ETT barn. Men drömma kan man ju..

Anna erbjöd oss att få låna deras spjälsäng och skötbord. Mycket bra! När jag va yngre så tänkte jag att allt ska inköpas nytt (såklart). Nu förstår jag ju att det aldrig kan bli så. Vi är inte gjorda av pengar. Och det är ju så pass kort tid man använder vissa av grejerna, så det är bättre att bara låna. Eller köpa begagnat. Vagn är nåt vi vet att vi vill ha nytt iaf. Och gärna babysitter. Men sen resten lånar vi gärna om det finns möjlighet.
Helt sjukt att skriva om sånt här. Det är så lång tid kvar. Men ändå inte. Det är ju i år det handlar om. Slutet av sommaren. Och snart kommer Pethra och Martins lille krabat. Herregud vad fort tiden går. Tycker det va nyss vi satt i Stadsparken och pratade om att det var hennes bim-dag (beräknad icke mens-dag). Och jag sa att "ja men vafan, testa idag, men bli inte besviken om det blir ett minus!" "jaaa, jo jag går nog o köper ett" Och sen, det magiska samtalet. Tårar och skratt i ett. Oförglömligt. =)

Vad har mer hänt 2007... Vi förlovade oss och firade 3 år i samma svep. Det känns som vi varit ihop forever ibland. På gott. =) När man tänker på det så var det rätt mysigt att jag faktiskt var gravid när vi förlovade oss, fast det visste vi ju inte.

Nå, städa. Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tror du att första barnbarnet ska ligga i en lånad säng? Då köper väl jag en säng, han ska ha en egen säng.

2008-01-02 @ 17:50:06
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0