Granen

För att reda ut saker och ting. Milo ska inte uttalas MilO. Utan Miiiilo.
Ingen hund! Och ingen pizzabakare heller för den delen.

Har ganska nyss slutat jobba. Toksköna tider idag och imorrn. 07:30-12:45
Aja, det är inte jättenice att gå upp 05:45, men det är värt det om man får komma hem tidigt. Lunchade med mamma när jag slutat. Sen blev det en vända till Janeling för att inhandla årets semlor. Brukar äta det en gång om året. I år kan jag ej lova att det inte blir fler ggr. ;)
Trodde Kristian skulle beklaga sig över semleinhandlandet, men han blev förtjust och sa att då kan vi väl göra cappucino också. Mumma.

Tog ut granen igår. I senaste laget för den var nästan helt kal nu. Vi hade glömt att vattna den överhuvudtaget tydligen. Oops. FYRA dammsugarpåsar tog det för att få upp allt barr. Väldigt oekonomiskt enligt Kristian. Hehe. Men hur skulle jag ta upp dem då? Vi har ju ingen sopskyffel.
Hur som helst skönt att julen är borta och förbi. Älskar verkligen julen, men när julafton väl varit här så vill jag bara att det blir vardag igen.

En på jobbet har det lite tufft hemma just nu.. Maken släppte en bomb om att han möjligtvis vill separera. Fyfan.. måste vara jobbigt. 2 barn och gifta. Det går inte ens att föreställa sig. Hon frågade mig "Hur skulle du göra om du var i den här sitsen, hur skulle du ta dig vidare?" Det var verkligen en svår fråga, för jag har aldrig ens tänkt tanken på att Kristian skulle lämna mig. Nu vet man ju inte vad livet har i sitt sköte, men man får väl hoppas att man tillhör den skaran som lever lyckliga i alla sina dar. Och eftersom man vet att spädbarnsåret ofta är det året då föräldrar skiljer sig, så får man helt "enkelt" try a little harder under det året. Eller under alla år. Vad som krävs. Bara man är lycklig på kuppen.

Nej det här var uttröttande, nu måste jag vila. =)

Kommentarer
Postat av: Lilian

uttalet kan man kontrollera till viss del..
jag vet inte hur många som uttalat mitt namn fel.. och visst rättar man dom..
men tillslut orkar man inte. :)

2008-01-10 @ 12:07:38
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0