Rostat bröd

Idag är jag så glad! Fått en tid för vul på måndag, här i Eskilstuna. Har försökt ringt till Strängnäs för att få tid för jag visste inte om Kvinnohälsan här i stan hade ultraljud. Men det hade dem! 10:40 på måndag den 14:e, då får vi förhoppningsvis se det lilla hjärtat picka. =)
Hon frågade såklart varför jag ville göra ett ultraljud och när jag sa att jag inte har symptom och är i vecka 11, så vare inge konstigt med det. Hon sa direkt ja och gav mig en tid. Skönt att slippa tjata.
Så, ultraljud på måndag och inskrivning på tisdag. Rolig vecka. =)

Skulle ha åkt och tittat på Novalie idag, Belindas bebis, men jag är sååå trött och har ont i huvudet. Sen tänkte jag efter, jag är ju lite täppt och håller på med nässpray o snyter mig (det jag kan) och grejer, då äre nog inte så bra att åka till ett spädbarn. Jag skulle iaf inte vilja att nån halvsjuk människa kom för att titta på mitt barn om den bara var några dagar gammal.

Imorse blev jag så sugen på rostat bröd med marmelad. Gick till affären och de hade inget rostat bröd. Måndag, så de höll väl säkert på att packa upp allt nytt bröd. Då fick det bli baguett i ugn istället, går lika bra det. Har inte ens en brödrost men jag hade tänkt rosta i ugnen. Vi ska köpa en fin brödrost nu när vi får lön, men den måste beställas.

Åh det känns så spännande med vul (vaginalt ultraljud). Men tänk om det inte finns nåt där? Ja, tänk om. Det är ju en möjlighet, faktiskt. Testerna visar positivt men... ja. Jo det är klart det är nåt där. Varför är jag annars så trött och har svullen mage? Och ömma bröst. Så lite symptom har jag ju, men jag tycker ändå att må-illa-syndromet är det "enda" som garanterar dig att det finns ett liv i dig. Det ska bli kul! Nu börjar resan liksom. =)

Tog förresten bort lösenordet idag. Nu vet ju typ alla ändå så. Anser det inte vara speciellt hemligt längre. =)

Kommentarer
Postat av: Lilian

då kan jag lägga upp dig som blogglänk hos mig då??

2008-01-08 @ 08:16:26
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0