Skötbord och hela baletten

Ja Lilian, det kan du. =)

Inatt har jag haft en helt sjuk natt. Drömt mardrömmar och knappt sovit för jag sov 2 timmar igår kväll, men ändå sovit liksom.. Äh. Tur att jag inte jobbar idag, för min huvudvärk är fortf. inte att leka med.

Idag är det tänkt att jag ska få arslet ur vagnen och städa ut julen. Är så trött på skiten, men jag har inte lyckats förmå mig själv att kasta ut den. Vill helst sova dygnet runt och bara göra ingenting.

En dag närmare ultraljudet. Jag kan inte fatta sån tur jag hade och fick tid på en sån bra dag och dessutom här i stan. =)

Min kusins bebis skulle heta Novalie, men nu hade hon ändrat sig till Jacqueline. Ännu svårare för mamma och mormor att säga. Haha

Hm, jag måste få Kristian att tänka över namnet Milo. Jag tycker det är så fiiint. Men han dissar helt. Hehe. Jaja, har ju en 6-7 månader på mig. ;)
Förutom huvidvärken och tröttheten så mår jag fortf. bra. Helt sjukt. Är det alltså sant att jag kommer att vara gravid utan att må illa? Åtminstone i början. Är ju i vecka 11 nu så man tycker att det borde ha kommit isåfall.

Förresten har jag heeelt ändrat mig angående köpandet av saker till bebis. Vi vill ha nya saker. Vi vill välja vilka saker vi ska ha i barnrummet. Skiter i att en del säkert tycker att det är onödigt när man kan låna. Man vet inte hur många ggr jag kommer få chansen att vara gravid, så jag vill göra det som jag alltid tänkt mig. Få välja själv. Ha de sakerna VI tycker är finast. Sen behöver de inte kosta multum, det är inte det det handlar om. Bara att få ha nya saker till sitt barn, dens egna saker. Och, om vi har tur, dens syskons saker senare. Och även ändrat mig angående skötbord. Det är en onödig sak, jag vet, man kan lika gärna byta blöja på golvet eller bordet med filt eller sånt där skydd i plast. Men nej, i mitt huvud när jag tänkt mig mitt barns framtida barnrum, så har ett skötbord alltid funnits med. Så nu blir det så. Det har för övrigt funnits med i Kristians huvud också fick jag veta igår när vi pratade om det, så då är det ännu mer klockrent. =)
Jag kanske är tidigt ute med att tänka på såna här saker.. men som sagt; Vi väntar barn, inte missfall. Och skulle missfall ske, så är det så det ska vara. För mig skulle det inte vara ett förlorat barn, det skulle vara vad det är, ett missfall. Och sen på´t igen!

Nej nu ska jag ta tag i dagen.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Det är aldrig för tidigt att fantisera. :)

2008-01-08 @ 13:38:03
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Mamma

Jag känner en hund som heter Milo. Det är bra att du ändrade dig beträffande säng skötbord och sånt, det är klart att det ska vara nya saker första gången.

2008-01-09 @ 07:36:26
URL: http://[email protected]
Postat av: donny

Milo heter invandrare som bakar pizza (se gubben som ägde Skiftinge pizzeria förut) eller om man är en hund.

John In The Ramb röstar jag för.

2008-01-09 @ 12:17:58
URL: http://donny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0