Förvärkar

Har haft för jävla ont inatt. Kraftiga förvärkar. Och nu har även den där proppen börjat gå kan jag meddela. Jello. ;)
Men det betyder absolut inte att någon förlossning är i startgroparna. Det kan fortf. ta flera veckor till. Vanligast verkar vara 2-3 veckor, men det kan lika gärna gå 5-7 veckor. Proppen kan tydligen återskapas. Läste om flera st som har fått den runt v.30 men att deras bebbar ändå inte fötts förrän bf, strax innan eller strax efter.
Alvedon hjälper ju inte ett skit mot mina förvärkar, så jag ställde mig i duschen imorse. Det lindrade lite.
För övrigt så fick jag ju som jag ville då... Ha ont så jag kan öva andning. Hms. Hehe.

Kommer sova hemma inatt med. Donny drar inte förrän halv tio imorrn och mamma o pappa kommer hem runt elva halv tolv, så det är ju ingen fara på taket. Det är alltid skönare att sova hemma när man har ont. Förvärkarna har ändå varit rätt lugna under dagen, men ibland trycker det till ordentligt.

Sen tror jag nog att magen har sjunkit lite. Lättare att andas.
Ska ta bild imorrn...

Kommentarer
Postat av: Lilian

Grattis igen.. hoppas ni fick sova lite inatt. :)

kramis

2008-07-09 @ 08:57:12
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Pethra

Tänker på er triljoner gånger i minuten! Haha. Massa kramar till er alla tre!

2008-07-09 @ 16:22:42
Postat av: Denise

Bra jobbat Marie! Hoppas ni mår gött allihop!

2008-07-10 @ 15:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0