Öva öva öva

Nu har filt-damen svarat. Hon hade varit i Turkiet i 2 veckor. Hehe. Jaaa, men det står ju på hennes hemsida att om man inte fått svar inom 24 h så ska man maila igen. Men sista gången anade jag att det kan vara så att hon kanske hade semester eller nåt.. Men men, nu får jag min filt iaf! =)

Gah, Kristian försöker med att vi ska ha mörk valnöt i köket istället för ljus. Icke bra! Tycker den mörka ser plastig ut och så passar den inte ihop med våra köksmöbler. Han vill ha den mörka för då slipper man rundade kanter på skivorna, vilket är snyggare, absolut. Men, inte mer praktiskt. Slår man sönder en sån kant så syns det ganska väl. Rundade kanter är svårare att slå sönder. Och nu när vi kommer ha barn som fäktar med saker så tycker jag att rundade kanter inte är så tokigt alls. Vi får se vart detta leder. Vi har till på söndag på oss att fundera.

Igår övade vi profylaxen med dvd-skivan. Det gick väl.. sådär.. Det är svårt att synkas. Men det var ju första gången, så vem räknade med att det skulle gå som en dans. Jag får kanske släppa taget lite och låta honom styra det istället. Att jag bara andas med. Man ska alltså testa övningar med att han klämmer åt om benet så att det gör olika ont på mig, som i en värk. Inga problem, men jag kände aldrig att det gjorde sådär riktigt ont och då blir det så svårt att fejka och öva. Men samtidigt förstår jag ju honom, han vågar ju inte ta i för kung och fosterland, han vet ju inte hur pass ont det egentligen gör. Och mitt i en övning känns det inte som läge att säga hur ont det gör, det tar liksom udden av det.
Men vi kommer fortsätta. Vi har minst 5 veckor kvar (hoppas jag) till förlossning, så det här ska vi greja!

Det var så himla mysigt att sitta på uteplatsen igår och grilla. Jag satte ihop grillen, för övrigt. Stolt. ;)

Ska ringa VC om en halvtimme.. se till att få nån tid för utprovning av skenor. Hoppas det inte kostar allt för mycket. Eftersom det egentligen inte är ett sånt stort problem för mig, så känns det onödigt att betala dyra pengar för något som går över om en 5 veckor. Men visst... man vet ju aldrig vilka problem man KAN få av att inte använda skenorna. Och jag hoppas ju att jag klarar mig med nattskenor bara.

Om man har förvärkar som gör ont så kan man öva på profylaxen lätt. Det här är första gången jag har en önskan om att något ska göra ont i min graviditet. Men med en nypa salt, förstås. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0