Tigerkaka

Nu är pojkarna iväg och hämtar våra bänkskivor. Det blir ljus valnöt. =)
Hoppas K kommer ihåg att köpa en kratta också. Gillar inte när gräset ligger kvar efter gräsklippningen.

Igår var vi hos Kristians mormor och fikade. Hennes tigerkaka är fantastisk, bara så ni vet.
Och tydligen har den funnits med på fikabordet sedan urminnes tider hos henne. Me like!

Sedan drog vi till Jani och Heidi. Trevlig stund! El-killen ringde så vi blev tvungna att åka.
Men vi åkte tillbaka på kvällen och käka tacos och umgicks. Lilla söta Elsa vad fin hon är.
Men vilken rookie man är. Fick sån jääävla kramp i armen efter att ha hållt henne o gungat henne i famnen.
Damn alltså. Men man lär sig. Tog amningskudden sen så man kunde vila armarna.
Btw, en sån tänker jag köpa. Vare sig amning fungerar eller inte. Blir inte samma sak med vanlig kudde eftersom
amningskudden går runt om en. Skitbra grej att bara ha som stöd! Och som tur äääär, så finns ju den amningskudden i samma mönster som vi köpt skötbädden och 2 filtar. Himla bra. Vet dock inte om den finns i stor och liten.
Heidi hade modell liten och den tycker jag nog passar utmärkt.

Den här veckan ska Kristian jobba natt och jag ska sova hos mamma och pappa må-tor. Tror jag det var? Eller var det onsdag kanske? Nej onsdag var det nog.
Iaf, ska vara med Sofia och passa hundarna medan mamma o pappa åker på kryssning.
Hur ska vädret bli? Jag vill ju bada!

Domningarna har börjat krypa ned i handen nu... När jag pratade med arbetsterapeuten så kändes det bara i 2 fingrar och hon sa "men det känns inte i tummen va?" Nej, det gjorde det ju inte. Då. Är det värre alltså? För nu gör det ju det.
Plus att det går nedåt mot själva handflatan. Aja.. imorrn.

Fick låna en bok av Heidi. En sov-metod som någon skapat för bebisar. Tydligen har den hjälpt en maaassa människor att få sina liv tillbaka när de fått ett barn som inte vill sova ordentligt. Om man nu skulle få en skrik-bebis som absolut inte vill sova mer än nån timme åt gången, så ska jag läsa den och se vad det går ut på.
Tänk, att om ca 5 veckor har vi en bebis liggandes bredvid oss i sängen. Haha... wtf?


Jag måste ta mig in till jobbet nån dag också.. se vad som händer och sker därborta. Är ju så mycket förändringar som ska ske tydligen. Men ja... det hinns.. eller nåt.


Vi hos Jani och Heidi på deras inflyttningsfest.

Kommentarer
Postat av: donny

Det är så skönt o se att Kristian sympati-gravidar med dig. Go Kristian!

2008-07-07 @ 10:55:59
URL: http://donny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0