Hot hot hot

Dagarna går och går. Han är redan snart 3 veckor. Gosh.
Var på utskrivning igår. Vår duktiga lilla kille väger numera 3270 gram! Nu börjar det ta sig minsann!
Och så hade han växt 3 cm på längden. Så nu är han ju mer som en "vanlig" fullgången bebis. =)
Fast vi såg det innan också. Man ser på ansiktet att han bullat på sig. Mycket bra.

Grillade igår med Kim o Gittan. Alltid trevligt att ha dem här. Avslappnat. Och Gittan är så mycket för barn, det är så roligt att se henne med Ville. =)

Den här värmen alltså, hur fan klär man barnen?! Han låg i en body igår ute. Jag hade inte hjärta att låta honom ha byxor på sig, men samtidigt vet jag inte om det var fel? Han såg ut att trivas i skuggan iaf så "fel" var det väl inte, men det är så svårt att veta hur mycket kläder man kan bylsa på. Och imorrn då... gah.. den här hettan...Malmamarkan.
Ja men det blir nog bra. Blir ju inte stekhett i vagnen som tur är.

Kristian och jag diskuterade vår utgång igår. Det är så spännande att prata om att jag ska få dricka innan sommaren är slut. Haha. Är som ett barn på julafton.. ;) Nej då, så illa är det inte. Men det ska bli skönt att få vara vanliga Marie för en kväll igen. Inte gravida Marie och inte mamma Marie. Så nån kväll innan sommaren är slut, ska vi gå ut. Mamma kunde ha Ville så då känns det inte ens som man får dåligt samvete över att lämna bort honom tidigare än tänkt.

Ändå vet jag att en del tycker att det är på tok för tidigt innan grabben är några månader minst. Fast då undrar jag... varför är det okej för pappan att gå ut innan dess ? Och vad är det som är dumt. Jag pumpar ju, vilket betyder att han ändå får i sig den maten han får av mig om jag är hemma. Hellre att han sover borta över natten än att jag ska komma hem påverkad och börja gosa luktandes alkohol. Och det handlar ju inte om varje helg. En gång och sen tar det ju ett tag innan man gör det igen. Sen är ju jag sån som tycker att det bara är bra att han kommer sova borta ibland. Etablera en kontakt till mor och farföräldrar djupt. Och det kan man ju göra utan att man ska gå ut såklart.

Så dumt, jag sitter här och förklarar, när jag absolut inte behöver. Men det är för att jag vet att det kan sticka i en dels ögon, att vi kommer lämna bort honom innan han ens är 3 månader gammal.
Men men, så länge inte jag eller Kristian tycker sådär, så spelar det ju ingen roll vad andra tycker. =)


Kommentarer
Postat av: Pethra

ni gör så rätt så! :) och jag håller med, det är skiiitsvårt att veta vad man ska klä på dem. :(

2008-07-25 @ 12:09:52
URL: http://nanoliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0