Markan

Idag var vi hos oropeden igen. Allt såg bra ut även denna gång, så det blir inga mer besök där.
Vi fick lite övningar vi kan göra för att se till att höfter och leder fortsätter funka bra.

Nu ligger Ville och sover. Mätt och belåten med nybytt blöja. Härligt liv att vara bebis. ;)

Jag sov också en stund nyss, men nu känner jag mig skapligt utvilad. Det tar lite på krafterna att vara vaken varannan timme på natten. För det är verkligen så han funkar just nu i början. Varannan timme vill han ha mat. Ibland oftare. Men det är bara att gilla läget. Ämnesomsättningen är tydligen så hög nu i början att det blir så. Det reglerar sig senare.
Som tur är somnar vi båda om snabbt så vi orkar ändå gå upp på morgonen. Runt nio har blivit tiden för att stiga upp och det är ändå rätt lyx. =)

Nu är det bara en tid kvar, utskrivningen på avdelning 62 C. Torsdag kl.13:30. Sen börjar det vanliga livet. Det som är samma för alla. Bvc osv. Ska ta o ringa Mvc om min efterkontroll också.

Idag åker förbandet från snittet bort. Jag har nog haft det för länge. När jag frågat folk som gjort snitt o sytts så visar det sig att de knappt aldrig ens haft förbandet. Bara ett par dagar sådär. För mig blir det 2 veckor imorrn. Hehe
Men jag har varit så rädd att det inte ska ha läkt. Tydligen läker stygn väldigt snabbt. Det här är såna som ramlar bort av sig själv så de lär väl rasa bort sen när jag ska duscha.
Det gör ju iaf inte ett dugg ont längre så läkt lär det ju vara. Fast det har egentligen aldrig gjort ont i själva såret, bara typ livmodern när den dragit ihop sig osv. Men nu känner jag inga problem till att göra nåt, så snart börjar promenaderna!

Vägde mig häromdan. 11 kg har runnit av sedan förlossningen. Haha. Snacka om att vara vätskefylld.
Men det är skönt, för det betyder att det bara är 3 kg kvar till det jag vägde vid inskrivningen. Sedan ska förstås ca 8 kg till bort, men det sköter nog min amning/promenader/detfaktumattjagäterbättrenu. Är det nångång i livet jag borde klara av att gå ner till det jag vill ner till, så är det NU. Damnit, jag ska klara det.

Vi ska se om inte vi också lyckas ta oss till Hälleforsnäs för att titta på Donnys teater. Sista föreställningen är 9:e aug (bf förresten. hehe) och då är han 1 månad så då kanske man kan ha börjat med att ge flaska när jag ska vara borta. Vi får se hur det går. Måste prova och ge ett par ggr innan så man är säker på att det funkar och inte rubbar amningen. Men det ska den inte göra.

Malmamarkan i helgen. Äntligen får jag mina cocosbollar. Hehe. Eller cocos-toppar snarare.
Det kommer ju förstås krävas lite mer planering eftersom Ville ska med. Men det ska nog gå bra.
Bara man planerar allt bra med amning och blöjbyte så ska man nog kunna gå där i ett par timmar.
Först tänkte jag skippa vagnen och bara köra sjalen, men vi får se.

Fan mina stickningar i händerna är fortf. inte borta. Wtf. Vätskan är ju borta nu! Ska vara iaf.



Pussmun! ;)




Rock on!



Haha

Kommentarer
Postat av: Lilian

vi ska också till malmamarknan.. vi ska försöka komma iväg vid typ 9 - halv 10 så det inte blir som förra året.. menar hur länge satt vi i kö egentligen? :)

2008-07-21 @ 19:37:00
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Pethra

åh lilla sötis! :)

2008-07-23 @ 22:50:35
URL: http://nanoliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0