Barnkväll

Sitter uppe. Är trött men måste ändå snart ner på stan och hämta Kristian så det är ingen idé att lägga sig.
Eller ja, måste och måste. Jag vill hämta honom. Onödigt med taxi.

Ikväll har jag varit hos Sussu och smågrabbarna. De är så ljuvliga de små gullungarna. Elliot är ju alldeles för smart för sitt eget bästa. Haha. Så jäkla tidig med allt! Och Elias är världens gladaste kille som man får så mycket kärlek av!
Elliot går klockrent nu och har så gjort sedan han var ca 8 månader. Vid 7 månader gick han några steg i taget.
Och idag så klättrade han upp för lilla rutschkanan och nästan satte sig själv. Tar nog inte lång tid innan han faktiskt gör det och han är 10 månader. Mycket, mycket tidig unge det där. Elias är i fasen där han gärna testar t ex hans mamma lite. Kollar hur lång tid det tar innan hon blir riktigt arg om hon måste säga åt honom att sluta kasta mat t ex. Haha. Han är så fin. =) Nästa helg ska vi sitta barnvakt hos dem. Ska bli roligt!
Det är fullt spring i benen på båda två så man måste vara blixtsnabb. Tur att min Kristian är såndär lekfarbror. Jag är mer gulle-tanten. Jag gillar att mysa o krama. Visst, leka kan va roligt också. Om det är uppenbart att ungen gillar det. Annars.. nja.. Gos är min gebit. =) Hur som helst, fina barn det där! Och det ska bli så roligt att få en grabb som kommer kunna ingå i deras lilla grupp.. Jag ser de tre framför mig leka om några år. =)

Våra vitvaror kom till slut. Chaufförens dotter hade brutit foten så han blev tvungen att åka med henne till akuten mitt i allt. Därför blev det försenat. Hade kanske tyckt att de kunde ha ringt och sagt att det skulle bli så pass försenat, för här satt ju jag isolerad och väntade. Men men. Huvudsaken är att de kommit. Och det var nog inte det första chauffören tänkte på när hans dotter brutit foten. Hehe. Iof visste ju affären om det också....
Han tappade ett av paketen. Troligtvis det som innehåller hällen. Men han sa att om det blev nån skada så ska vi ringa så kommer de med en ny. Lär vara så väl inpaketerat så det är nog ingen fara, men vi får se imorrn.

Imorrn är det kalas. Kristians mormor fyller år. Får se vilken tid fyllehundarna (Kristian och hans bror Micke) lyckas ta sig upp ur sängen så vi kan åka och gratta. El-killen kommer ju imorrn också kom jag på.
Kristian sa igår att han inte vågar dricka mer nu efter den här helgen eftersom man aldrig vet när förlossningen startar. Brabra. För mig har han hela nästa vecka på sig också, men jag tänker ju inte tvinga honom. Hehe

Nej, dags att ringa och se vilken port han ligger i nu. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0