Vår älskade son

Ville Forsberg 080708

2840 gram och 46 cm lång

Ville är här. Och min kärlek finner inga gränser. Den blir bara starkare och starkare dag för dag.
Precis som han blir. Eftersom han föddes ca 4½ vecka före bf så har han matats med sond litegrann.
På avdelningen som han låg på så blev han av med sonden en dag, men nästa dag sattes den tillbaka för att han inte ammade tillräckligt. Prematurer är ofta mindre utvecklade i sugreflexer osv. De är ju inte riktigt "klara". Men att han ändå vägde så pass mycket som han gjorde fastän han var tidigare, har hjälpt honom. I övrigt är han klar liksom. Det är bara just det här med maten.

Imorrn ska vi tillbaka till avdelningen för att se om han gått upp i vikt nåt de här 3 dagarna han varit hemma.
Hoppas hoppas han blir av med sonden och att de anser att han är stark nog att bara ammas.
Sonden är ju nåt vi själva valt om vi ska använda eller ej, men vi har använt den ganska bra just för att få upp hans krafter så han orkar bli av med den.

Idag har jag dock bara ammat förutom en gång imorse när jag sov och Kristian sondade. Jag känner absolut skillnad mellan hans styrka förra veckan och hans styrka nu när vi är hemma. Han är vaken mycket mer och ammar mycket bättre. Det här ska nog gå bra för min lille son, det tror jag. =)

Det är ju helt galet att han ville komma ut tidigare. Och allt har gått så bra. Det blev kejsarsnitt för han låg i säte. Men det kan han inte ha gjort många dagar för veckan innan, när vi var hos barnmorskan, så låg han med huvudet nedåt.
Och han verkar inte ha några problem med höfter för vi var hos ortopeden idag (standard när man föds för tidigt) och han tyckte allt såg bra ut. Vi ska ändå tillbaka på måndag, för det är tydligen standard med efterkontroll också.
Men men... vad som helst för min lilla älskling.

Han ligger här bredvid mig och har hicka nu stackarn. Men det måste ju iaf betyda att han fått i sig bra med mat.
Bra där, min bebis. =)

Hela förlossningsberättelsen skriver jag en annan gång. Nu är jag så trött så trött. Ska bara bädda Villes säng (bara för att det är mysigt att se den bäddad, han sover hos oss) och sen blir det sängen för min del. Kristian är snart hemma. Han har varit på Iron Maiden, så Gittan höll mig sällskap ikväll.

Imorrn ska han bada i hans nya badbalja. Han ska bli så fin till hans besök som kommer på eftermiddagen. ;)

Ta hand om er. Och en sak till, jag är lycklig. Det här var så rätt. =)



Kommentarer
Postat av: Lilian

så söt den lilla plutten. :)

2008-07-17 @ 06:10:13
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Mamma

Mormors lilla gull.

2008-07-17 @ 15:00:06
URL: http://[email protected]
Postat av: Denise

Jag sitter bara och ler när jag läser ditt inlägg. Man märker verkligen kärleken =D

2008-07-17 @ 15:20:57
Postat av: Nikolina

Jag ler Jag med :) Han är så fin :) Jag önskar er all Lycka!! Kraaaam P.s: Får mig att sakna min son som varit i Strömstad/Gbg i snart 2 mån :(

2008-07-17 @ 19:05:30
Postat av: Pethra

Håller med Denise. Man märker verkligen kärleken. Och du var så lugn och harmonisk idag, så himla härligt att se. Ni är så fina!

2008-07-17 @ 23:14:28
URL: http://nanoliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0