Vagga

Nuuu har vi äntligen hittat rätt bänkskivor. Det blir valnöt ändå. Bauhaus är bra skit.
Hämtas på söndag. Gaah... det är ju fan snart iordning här, egentligen. Vitvaror på fredag och bänkskivor på söndag.
Tar nog inte så lång tid innan det är funktionellt här. =)

Var på Billiga Nisse också. De hade en hel del baby-saker. Fast jag hade förväntat mig nåt slags paradis av grejer... lät så på mamma. Hehe
Men jag hittade en svart skötväska för 199 kr! Mycket bra. De flesta jag tittat på går uppåt en 500 kr så.
Och sen hittade vi den filten med hjärtan som jag ville ha redan på Barnens Hus, men som var slut.
Den passar med skötbädden, spjälsängen och skötbordet. OCH, det var öppningserbjudande så den kostade bara 40 kr. Självklart köpte vi 2 st. Love love love it. Nu kanske jag kan leva med att damen från Quiltboden inte svarar. Fastän jag bra gärna vill ha den filten också... =(

Strax ska vi iväg till vår bankkvinna och prata pension och livförsäkring.
Pensionsparar gör vi båda redan, men vi vill byta till vår nya bank så vi har allt på samma ställe.
Livförsäkring hade ingen av oss, så det måste vi ha nu när vi ska bo i hus och ha barn ihop. Trygghet.

Ikväll tänkte vi inviga vår uteplats med lite grillning. Mys.

Imorgon måste jag ringa vc. Dags att skaffa skenor. Bm tyckte det.
Jag kan ju leva med de här stickningarna, absolut, men det är bra att förebygga med skenor så att det inte blir värre.

Fick höra nyss att mamma köpt såna där "ben" man sätter på spjälsängen så det blir en vagga. Det tackar vi ödmjukast för. Ville ju egentligen ha en vagga, men så tänkte jag att det är ju inte länge bebben ligger i en sån, så det vore rent onödigt. Men nu kan man ju vagga lite ändå. =) Tack mamma!
Det kommer bli så fint... kunna vagga lite och där ligger bebben o snosar på fina hjärtfilten.... Aaah.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Naw, fick upp en så fin bild i huvet när du vaggar lilla Ville i sängen. :)

2008-07-02 @ 15:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0