Ikea

Idag stod Ikea på schemat. Det blev några trevliga timmar med Gittan o Kim.
Vi köpte hela köket förutom ett par grejer. Vi måste tillbaka för en ställning till hörnskåpet t ex.
Och bänkskivorna köpte vi inte alls, för det visade sig att man måste måttbeställa ljus valnöt.
Det blir mycket dyrt det, så vi ska kolla upp andra alternativ. Silvan hade inte heller så pass lång bänk att ens beställa i valnöt, som vi behöver. Så det kanske blir att man får skarva, men damn that´s ugly.
Så hade vi ju i lägenheten, men där fanns det iaf en bra kant man kunde skarva på. Ja det ordnar sig väl.
Sen köpte vi ingen blandare heller, det kollar vi nånannanstans. Men i övrigt så är det på G.
Kristian har jobbat hela dan och håller fortf. på. Han har tagit semester imorrn så han kan jobba med köket.

Vi köpte skötbords-baljor också och skötbädd att lägga i grovköket. Och pyhanddukar förstås.
10 st 30:-, mycket bra. =)

Jag har kollat upp lite det här med mina domningar i händerna. Det är tydligen något att ta på allvar säger folk som haft det. Jag har ju bara 2 fingrar som domnar, men händerna i sig är ju stela osv. Karpaltunnelsyndrom, säger de.
Och man kan få skenor som man ska sova med som gör att handleden rätar ut sig så att nerverna inte får tryck på sig.
Ska kolla med bm på tisdag om hon kan skicka remiss till en arbetsterapeut på vc. Någon hade blivit avfärdad av sin bm, med orden att det är ju sommar så det är därför. Det godtar jag icke. Vissa får bestående domningar i händerna om de inte gör något åt det i tid, om det visar sig vara karpaltunnelsyndrom alltså. Så det måste kollas upp.
En lätt operation får en del göra också. Men ja... jag har ju inte ont, det är bara irriterande, så jag tror inte det är någon större fara för mig. Men värt att kolla.

I övrigt så flyter det ju på... det här med att vara gravid. 6 veckor kvar till beräknat. Gulp. =)
Och det känns som att magen inte kan växa så mycket mer nu, men det kommer den ju säkert göra.
Heidi gick inte upp nånting alls sista månaden så hon fick aldrig den där riktigt stora jobbiga magen.
Man kan ju hoppas att jag slipper det jag med. Nu ser man att jag är gravid, det var allt jag ville, det räcker så. Hehe

Imorgon ska vi äntligen se Sex and the city-filmen på bio. Det ser jag verkligen fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0