Planera kök

Idag ska vi till V-ås och planera köket! Härligt. Ska bli roligt o se vilka finesser och idéer han kan ha, han som ska hjälpa oss. Ett skitbra skafferi ska vi ha iaf. Svårt att förklara såhär, men det är en smart grej.
Igår beställde vi kyl och frys. Det blev som jag ville... Stor kyl, stor frys. =) Och den här gången kommer vi t o m ha kolsyrat vatten. Hehe. Vi brydde oss inte om det, men det gick inte att välja bort, så man får se det som en bonus-grej. Vatten och is var det viktigaste för mig. Blev så nöjd så nöjd.

Idag har jag försökt sola lite, men det blåser ju faktiskt en del. Skulle bada också, men poolen höll bara 20 grader och det är för kallt för mig. Säkert skönt om man väl kommer i, men nej... jag väntar ett par grader till.

Våra skattepengar har vi fått också. Härligt. Inte för att vi ska göra nåt speciellt eller så. K ska betala bort lite av våra avbetalningsgrejer med sina pengar och jag fick bara tillbaka 500 så de går väl till att leva helt enkelt. Fast skönt förstås att bli av med lite avbetalningar. Många bäckar små.

Btw så är vår hemtelefon borta nu. Vi har valt bort att ha det, så nu är den avstängd. Nu äre bara våra mobiler som gäller.
Får se om vi kanske öppnar nytt senare nångång i huset, men just nu känner vi bara att alla småbetalningar som är onödiga måste bort. Och hemtelefonen använder vi knappt.

Varit duktig och ringt facker och a-kassan idag också. Tydligen så betalar jag redan lägsta medlemsavgiften till facket så där blir det ingen förändring iochmed mammaledigheten. Dumt. Och a-kassan sänks ju snart ändå...
Slipper ju iaf hålla på o deklarera kassakorten varje vecka. Alltid nåt.
Måste ringa arbetsförmedlingen också... avskriva mig. Men det gör jag samma dag jag ska ur, annars vet man aldrig vad de hittar på för dumt. Stämplar ju ändå en vecka till.

Fick också reda på idag att det blir 13:e juni vi får nycklarna till huset. Fatta, det är nästa fredag det... ujuj...
Så den dagen flyttas allt, sen veckan efter ska det väl städas såklart. Jobbigt, men det måste ju göras.
Kan ju börja redan den 15:e kanske. Man vill ju gärna ha bara huset att koncentrera sig på.
14:e ska jag på möhippa och han på grabbkväll, så då blire inte mycket gjort.

Fan vilken tråkig blogg... "hej dagboken, idag har jag....blabla"

Hade för övrigt jäkligt ont i magen inatt. Det började igår kväll efter vi ätit popcorn. Vet inte om popcornen hade ett dugg med det att göra, men det var iaf snarast efter dem det började. Hade iof ont innan av att jag var hungrig, men det blev en annan slags smärta sen. Kändes bara i övre magen och den här gången var det inte halsbränna eller så. Novalucol hjälpte inte. Hade ont hela natten och mestadels när jag vände mig, låg på rygg eller skulle röra mig öht. Så jag försökte mest ligga stilla på sidan med en kudde som stöd. När jag vaknade vid nio, sista gången imorse, så var det över och förbi. Undrar vad det var... Magkatarr borde ju ändå hjälpas av novalucol liksom. Men men. Så länge det inte håller i sig så.
Han kanske låg konstigt bara... var väldigt spänd och hård däruppe på magen så han tryckte väl kanske på nerver eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Nikolina

skattepengar redan? coolt :) Kram

2008-06-03 @ 15:24:09
Postat av: Denise

Nej, jag har ingen historik av blodproppar, så det borde vara lugnt. Men fan, om du överlevde borde jag också det. Ska förmodligen bara ner till Italien, så det är ingen lång flygtur heller. Ska fundera =)

Mager ser fin ut btw och grattis till nya huset. Härligt att kunna bygga bo innan den lille kommer.

2008-06-03 @ 16:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0