Andas in.. andas ut..


V 31


Nu är det alltså redan juni... 68 dagar kvar till bf. Mindre än 2 månader.
Det är fortf. inte speciellt jobbigt eller så. Förutom att det ibland känns tyngre att andas såklart.
Och så är det svårare att vända sig i sängen . Vill helst inte ligga på rygg, känns konstigt då.
Känns som jag redan påbörjat min ledighet, men gör ett inhopp på jobbet på torsdag.

Igår var vi och tittade på kök i V-ås. Vi kommer köpa från Noblessa och vi har ett inbokat möte imorrn. Då blir det att rita upp det och planera ordentligt precis hur det ska vara.
De hade tydligen inga bra kyl och frys, så det köper vi från Elon istället. Så dit ska vi idag i S-näs och beställa det.
Höll på att förlora min ismaskin där, men icke! Jag strider för den. K tycker tydligen inte att det är lika viktigt den här gången, men det kan han glömma. ;) Eller, han tycker väl kanske inte att det är värt de extra pengarna det blir, för han vill isåfall inte ha side-by-side, utan stor kyl o stor frys. Och jag tycker att det ÄR värt det. Våran frys nu är ju redan för liten för bara oss två. Nu när vi ska bli familj så är det ju såklart bättre om vi kan ha stor frys istället. Enklare att storhandla osv. Vi får se vad det blir, men kampen har jag inte gett upp! =)

Har beställt en profylax-dvd. Hon Anna Wilsby, som har startat kurserna i Sthlm osv, det är en dvd med henne. Där guidar hon en igenom avslappningsövningar och andningsteknik, samt ger förslag på massagetekniker osv. Bättre än ingenting, eftersom kursen blev för dyr för oss. Så nu måste det börja övas här båda två!
Känns bara bra med förlossningen, det kommer gå bra. Sen gör det inget om det tar en extra stund, hellre det så att jag kanske kommer kunna parera det här med att spricka. De säger ju att ju snabbare det går, ju lättare är det att spricka. Iaf för förstföderskor. Så fine.. 72 timmar, here I come. ;)

Kommentarer
Postat av: Pethra

Magen blir bara finare och finare, och större och större (doh, haha).

2008-06-03 @ 09:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0