Vagnen!

Nu har vi fått vår barnvagn och bilbarnstol!
Det ringdes på här alldeles nyss. En stor DHL-lastbil mitt framför dörren. Hehe
Härligt!

Idag står Kolmården på schemat. Härligt!
Kommer få så jävla ont i fötterna. Mindre härligt. =)

Igår var vi och tittade på lilla Elsa. Guuud så fin. Riktig liten prinsessa.
Sådär fin och len. =)

Heidi gav mig hallonbladste. En myt (?) säger att om man dricker det så sätter förlossningen igång.
Hon drack det och förlossningen startade dagen efter, såååå.... te är ju gott. ;)
Hon tyckte absolut att jag ska börja med positiva ffirmationer iaf.
Inte det här "jag kommer gå över 1 vecka minst" För då gör man det.
Ja, det skadar ju inte med lite positivitet. Men här är ju den känslan väldigt blandad inför förlossningen,
eftersom jag egentligen inte vill föda tidigare än utsatt datum. Renovering och allt. Men men. =)

Åh va glad jag är över att barnvagnen är hemma... Nu är snart rummet komplett.
Allt vi väntar på är lillskiten. =)
Och när man lyssnar och ser hur himla lätt Heidi hade det, så känns det bara ännu bättre!
Däremot så ändrade hon en hel del grejer under förlossningen som hon inte trodde innan att hon skulle
ändra sig på. T ex så födde hon på rygg. Fanns inte en chans att hon orkade stå upp. Visserligen hade hon fått morfin, så då förstår man ju det. Och sen så va hon lite emot smärtlindringar sådär innan, men när hon väl låg där så tänkte hon att varför då, jag har ju ont, ge mig allt ni har.
Men det har jag ju förstått hela tiden. Jag kan ändra mig, absolut. Men just nu har jag mina tankar om vad det är jag vill. Och en del av det kommer jag kämpa för. En del av det ändrar jag säkert när jag är där.
Huvudsaken han kommer ut utan större bekymmer.

Gittan berättade i förrgår att Kims kusin skulle få en pojke. De var på 2 ultraljud med 2 olika bm och båda gångerna sa de pojke.
När de sen skulle göra kejsarsnitt så frågade läkaren om de visste vad det blir. "Ja, pojke" sa dem.
"Det finns ingenting här som tyder på att det är en pojke, det är en flicka" sa läkaren. Och det var en flicka.
Där ser man hur barnmorskor ändå kan ha fel. Allt i min kropp skriker att det är en pojke jag har därinne, men jag skulle inte sätta mitt liv på det ändå. Det blir vad det blir. Men nu har vi ju köpt en massa pojk-inspirerade kläder, så det vore rätt bra om det var en pojke, ekonomiskt sett. Hehe

Nej nu måste jag skynda mig att få i mig nån macka. Vi åt så sent igår så jag är egentligen inte speciellt hungrig.
Men ja.. jag är gravid. Äta måste jag.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Åh va roligt med vagnen! Ge mig bildeeeeer!!! :)

2008-06-25 @ 10:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0