Vitvaror

Nu är vitvarorna beställda och de kommer med hemkörning på fredag. Great!
Det blev dyrt, det blev det. Men å andra sidan har vi bättre grejer den här gången. Kyl och frys är jag ju utomordentligt nöjd med. Och att micron inte låter som en ångvält varje gång man öppnar den.

Om en halvtimme ska jag ner på stan och träffa Lilian och Denise. Sex and the cityyyyy. Och popcorn.

Jag ser ljuset i tunneln nu. Det finns en ände på köksbyggandet. Stommar är ihopbyggda och de börjar sätta upp dem idag. Sen kommer det bara flyta på... Det är min vision iaf. =)

Jag känner att jag måste läsa på lite om hur vi ska göra för att vårt barn ska få med sig finska språket.
Om Kristian  _alltid_  måste prata finska med honom, eller vad som gäller.
Det blir ju inte att han kommer att kunna finska som t ex hans kusiner kommer kunna det, för de har ju 2 finska föräldrar. Men jag vill gärna att han ska kunna göra sig förstådd och förstå det mesta. Sen tror jag att när de är lite större och hans kusiner pratar finska med honom, så lär han sig ännu mer.
Fast lite tråkigt är det ju förstås, för det här betyder nog två saker. Ett, att det antagligen tar längre tid för honom att prata. De flesta flerspråkiga tar det en stund längre för, sen är det också generellt. Två, jag kommer ju inte kunna förstå vad Kristian säger till honom och samtidigt kanske inte kunna förstå vad lilla * säger. Till han förstår att man bara ska prata svenska med mamma. Men, det känns värt det. Jag vill att han ska kunna finska. Jag hade verkligen velat att vi fick lära oss när vi var små. Och min förhoppning är ju att lilla * ska lära mig ett och annat på vägen. =)

Haha. Kristian, hans bror och Kim pratar finska därnere. Låter som de bråkar, men det gör de ju inte... Hårt språk. Hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0