Hjärtljud

Usch vilken hemsk värld vi lever i. Det här i Arboga... Såg nyss på Efterlyst om det. Och jag bara sitter o gråter. Hur kan man göra så.. 2 små barn. Fruktansvärt. Jag hoppas såklart att mamman överlever, men för mig själv kan jag nog inte säga att jag skulle vilja överleva nåt sånt här. Tänk att när som helst kan livet förändras så radikalt. På bara en sekund. ;(

För att övergå till något annat så är min påsk-jobbvecka slut. Nu är jag ledig i 6 dagar. Otroligt skönt. Jag ska sova som en stock varje dag. Och försöka vänja mig av vid näs-sprayen. Använder den ju bara en gång på kvällen när jag ska sova, men ändå. Cicci klarade det tydligen, då ska bannemej jag också klara det! Får hålla mig till koksaltlösning sen.

Vi var hos barnmorskan imorse. Lyssnade på bebbens hjärtljud. Häftigt. Det känns så skönt varje gång man får ett bevis, även fast man vet att han lever därinne. O buffarna är också mysiga att ha som bevis.
I övrigt var det bra med mig. Lite lågt blodtryck fortf., men det sa hon ju bara är bra att ha ett tag till då det antagligen kommer höjas senare. Hon testade mitt blodvärde också för jag berättade om huvudvärken, men det värdet var också bra. Nu har jag iof inte haft ont idag så, peppar peppar. Sen vägde jag mig dårå... Hehe. Men jag blev nöjd! Har gått upp 3 kg sedan jag blev gravid. För mig känns det som absolut ingenting. Är ju ändå halvvägs. Men ja, det mesta går man ju upp sen såklart. Men det kändes ändå bra på nåt sätt.
Fick mitt moderskapsintyg också. Nu finns det bevis på att jag ska bli mamma. ;) Och nu kunde vi när som helst ringa för att skriva på papper om att det är Kristian som är den väntande pappan. Får se om vi ringer i veckan eller när det blir av. Sen vare nog inte så mycket mer i det här besöket... Eller mja, hon började prata om järntabletter. Jag vill ju helst inte äta såna, eftersom man har så lätt att bli förstoppad då. Har lite panik över sånt där. Så jag frågade om jag verkligen behöver dem, om jag har dåligt blodvärde alltså. Hon svarade väldigt unndvikande på den frågan, svarade bara att man i stort rekomenderar att gravida ska äta järntabletter för att förbereda för förlossningen. Men ja, jag vet inte om jag kommer börja eller inte. Eftersom hon märkte att jag blev anti, så sa hon att vi testar mitt blodvärde nästa gång och ser om jag kommer behöva det eller inte. Så ikväll har jag ätit blodpudding! Haha. Ska verkligen försöka slippa de där tabletterna. Eller så gör jag som jag pratade om med en kollega, äter tablett varannan dag eller nåt, o sen ser till att äta järnrik mat de dagarna jag inte stoppar i mig en tablett. Visserligen skulle jag väl kunna ta tabletterna o märker jag att det går åt skogen med magen, så slutar jag. Vi får se. Hon sa att efter v.24 så bör man äta dem.

Nej nu ska jag nog lägga mig o läsa... helt slut.
Kristian är hos Jimmy och målar tavlor. Får se vad det blir för vackert han har med sig hem. =)
Jag bad om en hjärta-tavla, så vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0