Väntar ett barn.

Nu är jag strax helt frisk. Eller jag är frisk. Lite snorig är alla såhär års. Jobba på onsdag.

Idag ska jag, mamma och mormor till Ikea. Jag och Kristian var där igår och skulle köpa spjälsängen, men den var tillfälligt slut, såklart. Finns alltså inte idag heller, men min snälla mamma har sagt att hon skulle köpa ett skötbord till oss. =) Så nu blir det Leksviks skötbord istället. Samma som vi kommer ha i sängen och som vi har i garderoben. Det var det skötbordet jag egentligen ville ha från början, men jag hade fått för mig att det kostade 2000 kr. (?) Det gör det inte. Och det känns mer praktiskt eftersom det är en byrå i samma möbel, så när blöjtiden är förbi kan man fortf. använda det som bara en byrå. Tror man kan ta bort skivan däruppe då också.
Vi köpte t o m barnmatstolen igår. Hehe. Liiiite tidigt. ;) Men vi tänkte att när vi ändå är där.. man kan ha den ligga i nån garderob så länge. =)
En del reagerar på att vi börjat köpa grejer "tidigt", som de uttrycker sig. Men.. jag är ju i v.19 och vi väntar ett barn. Vad är felet? Får jag ett sent missfall bara för vi börjat köpa saker? Även om det skulle gå åt skogen, så vill vi ju ha barn, så nångång kommer vi ju få barn hur som helst. Och jag vill inte missa den här roliga tiden med att få köpa grejer länge, bara för att en del tycker man ska vara försiktig med sånt. Vi väntar ett barn,  inte ett missfall. Punkt.

Ska köpa ett vitrinskåp idag också, till vardagsrummet. Kristians lilla barskåp. ;) Mitt med, later on.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej du kan skriva vad som helst till mig det vet du :) varför skulle jag ta illa upp? skriv på du :)

2008-03-10 @ 16:20:47
Postat av: Rick

he he glömde skriva mitt namn på förra kommentaren, men det var jag som skrev.
Bye the way. NI har helt rätt, ni väntar ert första barn och inget missfall. Man kan dessutom göra det mesta som t.ex bada bastu, det gjorde Petra och jag 2-3 ggr per vecka under hela graviditeten. Erina var bara knappt 7-8 mån gammal när hon började sitta med i bastun, inga längre stunder så klart. När hon var 1 år gammal, fick hon lite utspädd öl också :)

2008-03-10 @ 16:27:11
Postat av: Pethra

Tycker ni gör helt rätt, och tänker helt rätt. :) Klart man ska passa på att njuta av tiden som gravid och dra ut på det roliga shoppandet, det är ju halva grejen.. att få längta och planera och greja. Kör på! :)

2008-03-10 @ 20:30:43
URL: http://nanoliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0