Läst på


V 30


4 arbetspass kvar! Igår var jag faktiskt nära att börja gråta på jobbet. Jag kände att jag inte kunde hålla samma tempo som de andra, men ändå ville jag, för vem vill vara den som måste gå långsamt när alla andra kör järnet. Så jag körde järnet jag med, men det straffade sig senare. Fick ont i svanken och jag trodde mina fötter nog skulle ramla av där. Så då fick jag helt enkelt sakta ned. Om jag inte hade slutat tidigt igår så hade jag fan stått på toa o tjurat ett tag. Jag orkar inte lyfta, jag orkar inte springa med sakerna. Och jag hatar att jag inte orkar det.
Men min underbara Kristian masserade mina fötter igår kväll och då kändes allt myyycket bättre. =)
Jag har iof fortf. ont idag, men det var skönt så länge det varade.

Jag funderade igår om jag "borde"  börja bli rädd nu, för förlossningen. Men nej... Och det är ju förstås bra. Stod i en bok att "kunskap ger mindre oro och stress", att det är därför många är rädda för förlossningen, för att de inte läst på om vad som ska ske osv. Därför de tar upp allt om förlossningen mycket på föräldrautbildningen. För att minska rädslan. Så visst, man ska inte läsa för mycket om allt, men att läsa för mycket om förlossningen verkar bara vara bra.
Vi ska om nån vecka eller så sätta oss ned och plita ned vårat förlossningsbrev. Har en rätt god aning om vad det ska stå i den. Förutom musik. Vill man ha musik? Kanske man vill? Inget jag tänkt på. Då måste man ju ha musik för de olika skedena. Hehe. Ballader i början och hårdrock  i slutet. ;)

Vi flyttar härifrån om ca 2 veckor. Galet.

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Men lilla gumman, du ska INTE lyfta på saker o konka runt med. Lek Chef för tusan och sätt dig o ta en Öööl, nä det kan du jue inte men en cola och bossa o peka så de andra får sköta jobbet!! ler. Du är gravid och ta vara på det. Du får nog lyfta och konka sen när Ville eller Simon kommer! Kram

2008-05-28 @ 09:42:20
Postat av: Pethra

Du är så fin! :) Förstår att det känns jävligt att inte orka, men jag är helt övertygad om att ingen sätter någon press på dig själv förutom just du själv. Mysigt med förlossningsbrev, jag blir nostalgisk. :D

2008-05-28 @ 14:28:50
Postat av: Mamma

Jag tror att alla förstår att du inte orkar lika mycket nu och du behöver inte bevisa för dig själv, ta det lugnt och gör det du orkar, kanske en fotvårdsbehandling skulle vara bra./ Kram

2008-05-28 @ 17:29:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0