Namn

Sitter och väntar på att åka till jobbet. Jo, så dumt är det. Vem behöver en timme för frukost och smink? Hmpf.

Idag går jag in i v.30. Vi satt igår och förundrades över hur jävla snabbt det har gått. Hade jag haft besvär med graviditeten så hade det väl säkert känts långsammare. Men som det varit nu så har tiden bara flugit förbi. K insåg kanske att förlossningnen faktiskt är nära nu, för han satte sig och läste om den igår kväll. Och frågade hur jag vill att han ska agera under förlossningen. Jag kan ju inte veta säkert, men jag tror inte att jag vill att han pratar speciellt mycket under den aktiva tiden så att säga. Mer än kanske beröm o såna grejer... Men det här "ja ta i då!" skulle jag nog bara bli irriterad på. Ta i själv för fan om det är så enkelt! ;)
Kanske hjälpa med att andas och bara finnas där.. det är sånt stöd jag räknar med. Massage osv.
Han ska finnas vid huvudänden, det är ett som är säkert. =)

Ikväll ska vi på inflyttningsfest hos Jani o Heidi. O jag hoppas verkligen de tänkt ha ESC på.

Ja, Ville växer mer o mer i mitt huvud.. O K lät inte _helt_ av igår. Han tycker Felix är fint.. men nej jag kan inte tycka det. Har försökt tänka på det, men nej Felix är inget jag alls fastnar för. Vi satt och gick igenom listor igår kväll med pojknamn.. Och så testade vi på nätet sånt där när man skriver i våra namn och trycker på en knapp så får man se vad för namn vårt barn "borde" ha. Elliot, blev det då. Hms. Jaaa. O så hade det antagligen blivit också om inte Sannas barn hetat det. För då hade jag ju aldrig gett det som förslag till Micke o Sussus barn. Då hade jag velat ha det själv.
Men men. Man kan inte få allt. =)
Simon eller Ville?

" Kroppen: Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna. "

" Barnet: Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud innefrån mammans kropp, bl.a ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en krafigt trafikerad gata. Nu ska barnet få mer hull och gå upp i vikt, men längden kommer endast öka marginellt. "

Coolt.

Dags för jobb, inte lika coolt.

Kommentarer
Postat av: Rick

När jag hör namnet Ville (inget negativt nu)så fanns det ett barnprogram som hette, vet inte om det hette så men de sjöng iaf: " Här kommer Ville och Valle och Viktor"

Ja ok, jag har ju blivit lite till åren kommen nu, men iaf :) haha

Ville e jättefint.

2008-05-24 @ 09:28:20
Postat av: donny

Jag tycker fortfarande Totte är asballt namn! Och vadå hycklare? Det jag inte gillar är dom sladdriga långa jävla bitarna! På chips har jag inga problem med det. Ej heller rostad lök! Det är fan gott.

2008-05-24 @ 14:47:35
Postat av: Pethra

Jag hejar på Ville. :)

2008-05-24 @ 20:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0