Period


V 29


Ledig idag. Underbart. Ledig imorrn. Underbart. 8 arbetspass och ett möte kvar. Thank god.

Idag ska jag ut och gå med Lilian. Snart tror jag? Har för mig att hon skulle nånstans vid halv tolv först?
Rätt fint väder idag.. ska försöka locka med K och köpa slagstaglass sen. ;)

81 dagar kvar till bf. Ujuj... Ingenting... Nyss var det över 100, då kändes det mycket.

Jag har verkligen en sov och ät-period. Igår sov jag efter jobbet över en timme, men nej nej, inga problem med att somna vid halv elva sen och sova till 10 idag. Självklart med typ 10 kisspauser emellan. Och så är jag hungrig hela tiden... eller hungrig är jag inte hela tiden, men jag kan äta hela tiden om man säger så. Men jag blir hungrig snabbare nuförtiden. Och mätt snabbare.
Rätt coolt hur det fungerar. Trixet är att försöka att inte äta skit varje gång jag vill ha nåt. Köpte vattenmelon igår och lite frukter. Längtar till de riktigt goda jordgubbarna kommer...

Jag kommer nog inte få nån pluppnavel verkar det som... =( Den är på G ut, men den verkar ändå bara lägga sig i en rak linje. Jag som tycker pluppnavel är så gulligt... Om man är gravid alltså. Inte på tjocka människor. Hehe

Mamma besiktade min bil igår (jag jobbade) och den gick igenom. Jäkligt skönt. De noterade bara läckaget på avgas-systemet. Ska fixa det, men behöver inte besikta om bilen. Skönt. 250 kr som slapp gå åt helvete.
Tack mamma!

" Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet. "

" Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar. "

Det är bra om man går upp mindre än 3 kg/månad nu. Ja vi får se vart det hamnar. ;)
Lite svårt att säga sånt där tycker jag, eftersom jag i slutet kommer gå omkring i en varm sommar, vilket betyder mer vätska i kroppen, som också väger. Men ja, jag har ju faktiskt inga nojjor om vikten just nu. Det blir vad det blir och sen får jag ta tag i det när lillskiten är här helt enkelt. Jag ser det absolut inte som "ät för två", men är jag hungrig så äter jag. Yoghurt är en bra grej. Och leverpastej, som de flesta gravida vill ha har jag läst. Fast jag åt leverpastej nästan varje dag innan jag blev gravid också så det är ingen skillnad för mig.
Däremot har jag lagt ned salami för en stund. Anar att det kan vara därför halsbrännan tar för sig lite ibland.. så nu ska jag testa och se hur det blir om jag hoppar den på mackan. Kanske omgivningen också blir glada då? ;)

Fortfarande har jag inget som helst sug efter alkohol och cigaretter... Och jag tackar gudarna för det. Hade känts jobbigt tror jag. Ciggen hörde ju ihop med alkoholen så där förstår jag ju att suget inte finns. Men det där med att få ta ett glas rödvin.. nej.. det har inte infunnit sig än. Men det hinner nog komma. Däremot tycker jag det är otroligt skönt att veta att man alltid kan köra. Inga problem med att ta sig nånstans långt ut en kväll och oroa sig för att taxi-kostnaden pinar iväg.
Men som sagt, det hinner säkert komma. Längtan efter ett glas. Om inte annat i sommar när man ser alla på uteserveringarna. =) Beroende på hur graviditeten (och magen) utvecklar sig så kanske man inte ens orkar med att sitta där. Kanske vill sova i 2 månader, who knows.

Kommentarer
Postat av: Rick

Ni är väldigt fina ihop, du och Kristian :) Jag tycker att en gravid kvinna, det är en vacker kvinna, så du är vacker Marie just nu iaf... ;)hehe
Jag tycker att graviditeten symboliserar lycka och välmående, man vet liksom att Där finns det kärlek och gemenskap och framförallt Lycka.
Låter som jag blivit präst nu... haha jaja, du fattar va?!! :) Jag är glad för ER skull.

2008-05-20 @ 16:19:35
Postat av: Pethra

Rick - vadå vacker just nu? Marie är alltid vacker. :) Bara lite extra just nu. ;)

2008-05-20 @ 19:11:22
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Martin

Jag får instämma med föregående talare. Din mage är jättefin, Marie :)

2008-05-20 @ 22:06:36
Postat av: Rick

Ja Pethra, Marie är alltid vacker :) Det blir en fin liten familj när lillgrabben kommer :)

2008-05-20 @ 22:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0