Lille Ville

Äntligen har jag kunnat titta på Gossip girl avsnitt 15. Tagit hem det säkert 5 ggr och ingen gång har det funkat. Meeen nu hittade jag den på en annan sida. Intressant? Åja.

K är och kollar fotboll med boysen på Dannes. Blev säkert ett par öl till det.
Jag har mumsat i mig en delicato-boll så nu sitter jag här med dåligt samvete.
Åt massor av vattenmelon o jordgubbar förut för att slippa bli sugen på nå skit.. men ack ack.
Det blev så enkelt att svänga förbi coop och köpa bollen och en gravid-tidning när jag skjutsade K.
Ska till barnmorskan imorrn så vi får se vad vikten säger då. ;)

Nu är det bestämt att K ska jobba v 29, så troligtvis kommer han att vara hemma när förlossningen är på G. Hans semester skjuts alltså upp en vecka iochmed att han jobbar v 29 så då är han ledig v 30-34 istället och det är v 32 som bf är.
Goodie. Plus att han får 6000 kr extra bara för att han ställer upp just den veckan. Kunde inte bli bättre. =)
Jag blir mer och mer taggad inför förlossningen. Ska bli häftigt, samtidigt som man känner sig helt lost. Hur ska jag nånsin kunna föreställa mig hur det känns? Jag har läst mer om det här med att andas igenom krystvärkar osv, för att slippa spricka mer än nödvändigt. Mycket intressant. Låta kroppen tänja sig en stund... Jag hoppas på att jag kommer kunna klara av att göra som bm säger. Dvs krysta endast när jag "får". Sen att man aldrig kan veta hur sin förlossning ser ut eller hur man kommer reagera, det är jag förstås medveten om. Men jag kan ju åtminstone planera för hur jag _vill_ att det ska se ut och försöka agera därefter. Annars är jag väldigt öppen för vad de rekomenderar. Förutom ryggläge då, om det inte är absolut nödvändigt. Tur att _alla_ förlossningar är olika och individuella. Jag skulle inte vilja veta vad som väntar mig. =) Nog därför jag inte är rädd... för jag har ingen aning om vad det är jag ska vara rädd för... Eller så borde det vara tvärtom.

Tog bilder framifrån idag. Hihi. Det ser så roligt ut. Ser större ut än vad den är. Synd bara att det hemska ärret från navelpiercingen syns. =(


Jag gillar mer och mer namnet Ville. Ville finns på min lista. Tror det krävs lite mer övertalning dock för att K ska vilja ha det på sin lista. ;)
Men det finns mååånga fina namn... Gustav, som du nämnt Lilian, är också fint. Fast jag tror ju på att det blir Gurra då. Hehe
Max är fortfarande fint.. men suck.. det heter ju Kristians kompis son. Inte för att det egentligen spelar någon större roll. Man tar ju det man vill ha, även om nån annan tagit det redan. Men det är ju förstås roligare om ingen i ens bekantskapskrets har det namnet.
Jag sa åt K idag att han får också ta och komma med lite namnförslag. Bara jag som gör. Han sa typ att när han kommer med sitt namn så kommer det kännas rätt direkt. Mjaja. Det är ju så jag känt lite med Simon, Theo och Ville. Nu är visserligen Theo borta ur bilden. K godkände det icke. Hehe
Men Simon och Ville känns bra. Fortf. mest Simon, men det är väl för att det namnet var det absolut första som kom efter att vi fick veta att det är en pojke vi ska få. =)
Nu blir det mycket dravel här.. En gravid-tidning väntar på mig i sängen.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Ville är jättefint tycker jag!

2008-05-21 @ 22:31:16
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Lilian

shit va stor magen den ser ut..

ser ut som du ska spricka.

kan inte fatta att jag också kommer

ha en sån mage sen.. hjälp! :)



det där med namn är knepigt..

menar hur svårt ska det vara för 2

människor att enas om ett namn..

väldigt svårt har jag märkt. :) hehe

2008-05-21 @ 22:34:10
URL: http://lillzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0