Experiment

Nu experimenterar jag igen.. La Ville i vår säng kl.20:00. Han somnade på 5 min.
Nu sitter jag här nere med Babywatchern bredvid och håller andan. ;) Vi får se...
Vore himla skönt om vi kunde vänja honom vid att somna kl.20 varje kväll. Som det är nu
så somnar han 22-23, då när vi lägger oss för att sova. Vore nice om vi fick lite egna kvällar.
Meeen, jag ska nog inte hoppas på för mycket. Han kanske inte alls är med på noterna. =)
Har ändå mitt lilla "Ville bestämmer själv" som jag tycker. Han sover när han är trött och han äter
när han är hungrig. Har inga direkta rutiner alls nästan... Förutom det med att sova för natten när vi gör det.
Jag tycker rutiner är jättebra, absoluuut, men det har bara inte blivit så. Än. Det hinns. Nästan så jag får lite panik över när jag tänker att rutiner gör honom till ett barn, inte en bebis... Hehe

Det har nu gått ca 20 min... Håller fortf. andan.

I helgen är det dags för julbord! Älskade älskade julbord, vad jag har saknat dig.

Dags att ställa oss i kö för dagis... ska bara få ändan ur vagnen.
Jag hoppas det kan bli så att jag är hemma hela nästa år också.
Först tänkte jag såhär ".. kanske inte borde vara borta från jobbet så länge... vad jag missar..."
Men så tänkte jag såhär. Ville är liten EN gång. Jag vill att han ska vara hemma så länge som möjligt innan han börjar på dagis. Till han är minst 1½ år. Om jag får som jag vill, så kommer han vara inne på sitt 2:a år innan han börjar dagis.
Vi ska bara sätta oss ned och verkligen planera och bestämma. Men såhär ser min plan ut... Hoppas vi är överens.
Jobbet hinns med... Jag ska jobba till jag är 65, om man tänker så.

Apropå jobbet så ska jag försöka se till att komma dit på fredag. Dags för en tårta som tack för Villes present.
Vi får se om jag tar mig dit. Min bil har nämligen lagt av. Vet inte om det bara är batteriet. Man får hoppas.

Kommentarer
Postat av: Rick

Det går så fort allting bara. Men ett tips (som du får tolka på ditt sätt givetvis :) men det är att kommer han in på dagis "snabbt" så blir han ett med de andra barnen, och "lär" sig att man måste samsas om leksaker, att det inte finns 1000 blå kritor osv. Därmed inte sagt att han måste vara där heltid, man kan ha vissa timmar, vissa dagar etc.

Men det är som du säger, det hinns det me :)Det finns ju inget facit på hur man sköter sitt barn, man gör ju vad man tror e bäst, och jag tycker att Ni gör ett lysande jobb//Kram

2008-11-25 @ 21:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0