Massage


Har börjat mer och mer ta saker och leka med själv..


Duktiga lilla underbara lilleman.


In i munnen ska det.. =)


Koncentrerad till tusen.



Idag var första gången på föräldragruppen aka mammagruppen. Idag var det prat om hur man upplevde graviditeten, förlossningen och nu tiden efter. Om det blev som man tänkt sig.

Graviditeten blev inte som jag tänkt mig, den blev bättre. Jag trodde helt klart jag skulle må illa och ha all möjlig värk, men ja, så blev det ju inte. Stort plus till det.
Förlossningen blev ju inte heller som jag tänkt mig, men med tanke på min rädsla att spricka, så är jag ändå glad över att det blev som det blev. Som jag sagt förut så blir jag absolut inte ledsen om nästa blir snitt också, även om jag såklart "skulle vilja" prova på den där positiva smärtan folk pratar om. Det är delat det där.
Och sen då, tiden efter. Den har blivit precis som jag hade hoppats i mina önskningar, men kanske inte riktigt vågade tro på. Amning, ta Ville till mig, sköta om honom...  Allt sånt har, för mig, varit enklare än jag trott. Och det mest underbara jag nånsin upplevt. Som jag sa idag på mammagruppen, vad gjorde jag innan? Vad fyllde jag mina dagar med egentligen? Det känns som att det här är det bästa jag nånsin kan fylla mina dagar med och jag är så glad och tacksam för att jag fått uppleva det som jag gjort och gör. Det är ingen självklarhet att få känna såhär, tyvärr. Jag önskar att alla mammor fick det.

Cicci och Lucas hamnade i samma mammagrupp som vi! Jätteroligt! =)
Idag var det även babymassage på schemat. Det var så mysigt och man såg hur skönt bebisarna tyckte det var.
Ville blev lite gnällig efter ett tag, så vi avbröt det så han kunde sätta sig och kissa i mitt knä istället. Haha
En liten stund efter det kände Lucas att han ville följa i sin sysslings fotspår, då var det enough för honom också. Hehe
Lucas alltså... lik Jimmie. Enligt hans sida av släkten då. =) Men han skällde ned Ville idag minsann! Haha.. Vettefan vad Ville hade gjort för ont... Hihi


Kommentarer
Postat av: Pethra

Me so happy for you min vän. Det är så härligt att se! Och så fina bilder. :)

2008-11-04 @ 19:35:34
Postat av: Rick

Tack :) Det värmde att höra, men det är tufft

2008-11-04 @ 19:37:04
Postat av: Carola

Vilken sötnos han är.. tror minsann han liknar dig mer o mer :D den där pussmunnen känner man ju igen ler kram på er

2008-11-05 @ 12:07:27
Postat av: donny

Skällde Lucas ut Ville? Vill du att vi ska plocka honom? Jag kan ringa Tom så fixar vi det!

2008-11-06 @ 21:50:01
URL: http://donny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0