Massage

Nu är det faktiskt inte alls många julklappar kvar att köpa. För första gången har jag infriat mitt eget löfte om att börja med julklapparna tidigt! Iof har vi färre julklappar att köpa i år, kan vara därför. Jag älskar att vara på stan runt julen så jag lär vara där ändå, men jag kände att vi måste sprida ut kostnaderna nu när vi har rätt ont om pengar iochmed mammapeng.
Ska bara köpa en till liten grej till Dennis... sen ska Kristian köpa till mamma. Och på söndag drar vi lott på Kristians sida så då får vi veta vem man ska köpa till där. Sen är det klaaaart. Ja jag ska ju förstås köpa nåt till Kristian också. Och så köper vi nåt litet till Ville, baraföratt.

Jag börjar nog bli sjuk... Huvudet spänner, näsan rinner och är täppt om vartannat... halsen har jag känningar i och öronen gör lite ont.
Mycket jobbigt, för jag vill inte att Ville ska bli sjuk! Hittills har han varit helt frisk.

Har börjat få lite panik... Eller ja, inte panik. Men börjat fundera. Han är strax 4 månader (på lördag) och ska rätt så snart börja med smakisar... vilket övergår i mat så småningom... Och rätt vad det är så ska jag sluta amma. Gah.
Det är ju några månader kvar förstås... I mitt huvud har jag tänkt helamma till 5-6 månader, sen delamma nåt mål per dag till 7-8 månader. Sen får man se om det blir så, men så är planen just nu. Och det är ju snaaart. Tiden går så fort.

På lördag ska vi lämna Ville hos mamma och pappa några timmar på dagen. Vi ska försöka hinna med lite här hemma. Behöver rensa skitrummet däruppe t ex. Det måste bli ordning på torpet även däruppe.


Försökte mig på babymassage igår. Vi badade honom o sen la vi honom i vår säng för massage. Jag kom ungefär lika långt som jag gjorde på mammagruppen, sen sa han till and that was it. Hehe. Man får vänja honom helt enkelt.. =)

Snutt ligger och sover i sin babysitter här bredvid... Ska passa på att få in lite tvätt och grejer.




Hörrni. Snart är det juuuul! Happy days. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0