31:a januari

Jaha, jag drog pappas namn. Ska alltså köpa julklapp till honom. Han är den svåraste varje år. Tack för den. Hmpf.
Men men, nåt hittar jag på.

Har nog kommit in i den här "jag-längtar-till-jul"-känslan. Redan. men det går fort, gott folk! Det går så fort! =)

Har bestämt oss nu hur vi gör med namnkalaset. Ska fixa inbjudningar idag. Det går tyvärr inte att ta med släkten. Det finns inte en möjlighet att vi får plats. Det är verkligen skittråkigt och jag hatar det, men så måste det bli. =/
Det är ju inte som att man kan bara bjuda dem man vill i släkten heller... bjuder man en så måste man bjuda alla.
Hade man bara haft en sida så hade det ju ordnat sig, men vi är ju 2 st som vill ha med släkter.
Jättetråkigt... =(

Idag ska jag, Ville och mamma ner på stan. Jag ska se om jag kanske kan köpa en o annan till julklapp.
Och så skulle jag behöva köpa en BRA amningsbh. Meeen, jag vet ju hur det blir... Snålverner i mig kommer fram när det handlar om såna saker. Mycket roligare att köpa till Ville. =)

Var på jobbet i fredags och där fick vi en finfin present. En bobby-car! Älskar såna där traditionella leksaker.
Brio rocks, btw. Ville (japp, han sa det) har önskat sig en lära-gå-vagn av sin mormor. En röd Brio. Så fina.
Är inte så mycket för lära-gå-stolar, så det tror jag att vi skippar. Kanske lånar av Micke o Sussu om det går.

Igår såg jag honom för övrigt vända sig från rygg till mage. Häfftigt!

När jag var på jobbet i fredags så insåg jag hur lång tid det faktiskt är kvar till jag själv kommer jobba där igen. Galet länge. Får blandade känslor över det. Ena sekunden känns det tråkigt, men andra sekunden så inser jag ju varför det är så och det är ju för att jag kommer få vara med Ville så pass länge. Underbart. Det kommer ju kännas skitkonstigt sen när Kristian ska vara hemma med Ville. Haha. Men det är jättebra förstås. Det blir ju inte så himla länge han ska vara hemma, eftersom det är han som tjänar pengarna (som i så många familjer), men det verkar som att 3 månader är standard för andra pappor också så. Vi får se hur länge det blir helt enkelt. Menar på somrarna så är ju Kristian ändå hemma 4 veckor, så då behövs inga pappa-dagar för det. Är ju trots allt sån som tycker att dagis är bra för utvecklingen.


Lilla skrutt

Nu väger han ca 6,5 kg, lilla skitungen... Fan va snabbt det har gått. Han är så duktig som håller sig exakt på allmänna kurvan. Mjölkcentralen är bra tydligen. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0